مقابله با تروریسم در افغانستان نیازمند عزم جدی جهان است

نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان در سفر به ایران و دیدار با مقام های عالی رتبه این کشور اظهار داشت که افغانستان نیازمند امنیت بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تادامیچی یاماموتو، روز گذشته به ایران سفر کرده و با مقام های عالی رتبه این کشور دیدار کرده است.

یاماموتو در دیدار با علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت که افغانستان برای رشد و پیشرفت نیازمند امنیت بیشتر است.

به گفته وی، این امنیت در صورتی تامین می شود که کشورهای جهان به ویژه همسایه های آن عزم جدی در راستای تامین امنیت داشته باشند.

یاماموتو اظهار داشت که هم اکنون شماری از گروه های مخالف دولت در حال فعالیت در افغانستان هستند و این گروه از بین نرفته اند.

در عین حال، علی اکبر ولایتی اظهار داشت که ایران در زمینه مبارزه با تروریزم به طور جدی اقدام کرده و افغانستان هم نیازمند عزم جدی و جهانی برای مقابله با این مشکلات است.

وی افزو که افغانستان کشور مهمی در منطقه است که متاسفانه در دهه های گذشته از نظر ساختاری و رشد و توسعه با مشکلات جدی مواجه بوده که ضرورت توجه جامعه جهانی و همکاری گسترده برای دستیابی به اهداف و ایجاد ثبات و امنیت را می طلبد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که با گذشت بیش از ۱۵ سال و با هرگونه ابراز نظر و راه حلی برای صلح افغانستان، هیچ تلاشی نتیجه نداده و صلح افغانستان همچنان به آرزوی دست نیافتنی برای مردم این کشور بدل شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *