احمدزی: تلاش میکند تا”نشست لندن”دستآوردهای داشته باشد

دکتر “اشرف غنی احمدزی” رئیس جمهوری کشور در دیدار با سفیر و رئیس اداره انکشافی بریتانیا در کابل گفته است، تا برگزاری نشست لندن، تلاش می کند دستآورد های مهمی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است پنجمین نشست سه جانبه ی افغانستان، پاکستان و بریتانیا در جریان ماه آینده میلادی در لندن برگزار شود.

رئیس جمهوری کشورمان، روز چهارشنبه (۲۳ میزان) با “ریچارد ستک” سفیر بریتانیا در کابل و “مارک” رئیس اداره انکشافی آن کشور، در کابل دیدار کرد.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهوری، آقای احمدزی در این دیدار در مورد گسترش روابط دو جانبه و چگونگی کمک های بریتانیا بر اساس اولویت های افغانستان و همچنان در رابطه با آمادگی های افغانستان و بریتانیا برای برگزاری نشست لندن، گفت وگو کرده اند.

رئیس جمهور غنی گفت: تا برگزاری نشست لندن تلاش می کنیم که دستآوردهای مهمی داشته باشیم تا افغانها و جامعه بین المللی باور کنند که حکومت افغانستان در راستای پیشرفت و انکشاف کشورش متعهد است.

آقای احمدزی ابراز امیدواری کرده است که حکومت افغانستان بتواند از طریق پنجمین نشست لندن، همکاری های بیشتر جامعه بین المللی را جذب نماید.

در چهار نشست گذشته میان سران سه کشور (افغانستان، پاکستان و بریتانیا)  در “لندن” بیشتر روی موضوعات امنیتی و مبارزه مشترک علیه تروریسم گفت و گو صورت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *