آمادگی دانمارک برای مقابله نظامی با روسیه

نخست وزیر دانمارک گفت تلاش دارد تا دولتش، حمایت لازم را برای افزیش بودجه نظامی بدست آورد تا با بتواند با روسیه مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ دانمارک اخیرا ۲۰۰ نیرو در هیات تحت امر انگلیس-ناتو در استونی مستقر کرده است که هدفش را ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه در برابر حملات احتمالی علیه اعضای ناتو در حوزه بالتیک عنوان کرده‌اند.

روسیه در مارچ ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه اوکراین را به خاک خود الحاق کرد و گفته می‌شود که از جدایی‌طلبان روس‌گرا در شرق اوکراین در جنگی که بیش از ۱۰ هزار کشته بر جای گذاشته، حمایت به عمل می‌آورد.

لارس لوکه، نخست‌وزیر دانمارک روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با ماریس کوچینسکیس، همتای خود از لتونی در ریگا گفت: رفتار روسیه یک جو امنیتی غیرقابل پیش‌بینی و بی‌ثبات در منطقه دریای بالتیک ایجاد کرده است.

او که کشورش عضو ناتوست، افزود: وقتی اولین‌بار در ۲۰۱۰ ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) را در دور اول نخست‌وزیری‌ام در کوپنهاگ دیدم، همه فکر می‌کردند این آغاز یک دوره جدید و بسیار بهتر و بسیار دوستانه‌تری از همکاری میان اروپا و روسیه باشد و اینکه ما می‌توانیم بودجه نظامی خودمان را کاهش دهیم اما با توجه به خصومت روسیه و آنچه در کریمه رخ داد، گمان می‌کنم باید واقع‌بین باشیم و روی امنیت کشورمان سرمایه‌گذاری بیشتری کنیم.

روسیه در سال ۲۰۱۶ موشک‌های اسکندر با قابلیت نصب کلاهک هسته‌ای را به کالینینگراد در دریای بالتیک برد و دستگاه‌های دفاع موشکی ۴۰۰ خود را در آنجا مستقر کرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *