پاکستان، طالبان را در افغانستان حمایت کرده و خواهد کرد

مولوی سراج‌الحق “رهبر جماعت اسلامی پاکستان” گفته است که کشورش از گروه طالبان در افغانستان حمایت کرده و در آینده نیز به حمایت های خویش ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این روحانی پاکستانی در گفت‌وگوی ویژه با تلویزیون “جیوی” پاکستان گفته است که طالبان و گروه‌های شورشی دیگر برای آزادی افغانستان علیه نیروهای خارجی در این کشور می جنگند.

وی تاکید کرده است که کشور پاکستان در گذشته و حال از طالبان در افغانستان پشتیبانی ‌کرده و در آینده نیز حمایت خواهد کرد.

وی افزوده است که جماعت اسلامی پاکستان همانگونه که از جنگ جویان کشمیری در برابر هند و از نبرد فلسطینی ها با اسرائیل پشتیبانی می‌کند از مبارزه مسلحانه افغان‌ها نیز علیه خارجی ها نیز پشتیبانی می کند.

مولوی سراج الحق در این گفت وگو تاکید کرده که جماعت اسلامی پاکستان از همه کسانی که برای آزادی کشورشان می‌جنگند پشتیبانی می کند چنانچه در گذشته از جنگ مردم ویتنام در برابر امریکا و از جنگ مردم فلسطین با اسرائیل پشتیبانی کرده است.

رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان گفته که طالبان در واقعیت مردم عادی افغانستان هستند که در گذشته در برابر روس ها می‌جنگیدند و اکنون ضد امریکا برای آزادی و استقلال کشورشان می‌جنگند.

او می گوید که برای نخستین بار نام گروه طالبان را از زبان نصیرالله بابر وزیر داخله پیشین پاکستان شنیده و طالبان افغان همیشه از پشتیبانی پاکستان برخوردار بوده‌اند.

سراج الحق افزوده است همانطوریکه پاکستان از طالبان در افغانستان پشتیبانی کرده به این پشتبیانی خود ادامه می‌دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *