بدرفتاری و شکنجه در زندانهای امارات

مركز بين المللی عدالت، بدرفتاری با زندانيان و شكنجه روشمند در زندانهای مخفی در امارات را محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مركز بين المللي عدالت اعلام کرد: مسئولان اماراتی در اقدامی غيرمنتظره گروهی از بازرگانان ليبيايي را آزاد كردند. اين بازرگانان را مسئولان امنيتی امارات از اگوست سال 2014 ميلادی بازداشت كرده بودند كه شامل بشير الشباح، رفعت حداقه، الطاهر القلفاط و محمد العرادی هستند.

اين مركز افزود: اطلاعات اوليه حاكی است كه اين زندانيان آزاد شده در معرض انواع شكنجه و بدرفتاری از جمله محروميت طولانی مدت از خواب پيش از بازجويی قرار داشته اند و در دوره بازداشت به طور كامل از جهان خارج جدا نگهداری شده اند.

به گفته اين مركز، موارد ياد شده با گزارش های زيادی در خصوص نقض آشكار حقوق بشر در بازداشتگاه های امارات همخوانی دارد، امری كه مغاير با قوانين بين المللی حقوق بشر است.

اين مركز از مسئولان اماراتی خواست تا همه كسانی را كه ظالمانه و خودسرانه بازداشت شده و در بازداشتگاه های اين كشور به سر می برند آزاد كرده و همه حقوق آنها را مطابق قوانين بين المللی حقوق بشر تضمين كنند.

مركز بين المللی عدالت همچنين از گزارشگر ويژه مبارزه با شكنجه نيز خواست تا درباره موارد ياد شده و نقض توافقنامه مبارزه با شكنجه از سوی مسئولان اماراتی تحقيق كند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *