ایران حضور 450 هزار افغان را در کشورش تمدید کرد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که کشورش بار دیگر، حضور 450 هزار اتباع افغانستان را به مدت شش ماه در ایران تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تصمیم  جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تمدید اقامت 450 هزار افغان برای شش آینده در کشورش پس از پیام کتبی اشرف غنی و عبدالله عبدالله به رئیس جمهوری ایران صورت گرفته است.

محمد محقق، معاون دوم رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در رأس هیئت عالی رتبه دولتی از تاریخ 15 الی 18 قوس برای دیدار رسمی و ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد.

در جریان این سفر وی با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و شماری دیگر از مقامات عالی رتبه ایران دیدار و گفت وگو کرد.

با توجه به پیام کتبی اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان خطاب به ریاست جمهوری اسلامی ایران درخصوص تمدید اقامت اتباع افغانستان در ایران و نظر به روابط برادرانه دو کشور، اقامت 450 هزار نفر از افغان‌های مشمول طرح ساماندهی در ایران به مدت 6 ماه تمدید شد.

همچنین دولت افغانستان نیز تعهد کرده است که برنامه‌های را برای بازگشت افغانها در مدت 2 ماه آینده به کمیته مشترکی که تشکیل شده است، ارائه کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *