تجلیل از روزجهانی منع خشونت علیه زنان در وزارت امور داخله

وزارت امور داخله افغانستان، با برگزاری مراسم از بیست و پنجم نوامبر”روز جهانی منع خشونت علیه زنان” در کابل تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم روز سه شنبه با حضور مقامات ارشد وزارت امور داخله، کمیسیون حقوق بشر، معاون اداره لتفا، و شماری از مسئولان نهاد های ملی و بین المللی حقوق بشر، در کابل برگزار شد.

در این مراسم لوی پاسوال جمال عبدالناصر صدیقی “معین محافظت عامه وزارت امور داخله” در مورد ابعاد مختلف خشونت علیه زنان در افغانستان صحبت کرد و بر مبارزه جدی در راستای تامین حقوق مساوی زنان با مردان در جامعه تاکید نمود.

معین محافظت عامه وزارت امور داخله، با اشاره به افزایش قابل ملاحظه ی حضور زنان در عرصه های حیات اجتماعی- سیاسی در کشور گفت: دولت افغانستان و بخصوص وزارت امور داخله در سال های اخیر تلاش های زیادی را در راستای تامین مشارکت زنان در عرصه های مختلف به خرچ داده اند اما این تلاش ها بسنده  نیست.

آقای صدیقی با بیان این که وزارت امور داخله افغانستان تلاش های خود را به هدف افزایش حضور زنان در چوکات پولیس و فراهم سازی زمینه کار مناسب در میان نیروهای پولیس برای زنان شدت می بخشد، تصریح کرد که خشونت علیه زنان یک پدیده منفور و غیر قابل تحمل است.

وی از تمام نهاد های ملی و بین المللی خواست تا با هماهنگی کامل در عرصه های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی زنان به منظور تامین برابری حقوق مردان و زنان در افغانستان تلاش های خود را افزایش دهند.

همچنین مل پاسوال حکمت شاهی رئیس اداره جندر و حقوق بشر وزارت امور داخله، سید عبدالکریم سادات رییس سارنوالی این وزارت و خانم یوتا معاون لتفا نیز در مورد ابعاد خشونت علیه زنان در افغانستان سخن گفتند و بر مبارزه جدی و هماهنگی نهاد های ملی و بین المللی در این راستا تاکید نمودند.

خانم حکمت شاهی گفت که وزارت امور داخله از طریق اداره جندر و حقوق بشر، تلاش های زیادی را در راستای رفع خشونت علیه زنان در سطح جامعه و در چوکات نیروهای پولیس به خرچ داده و این تلاش ها هم چنان در هماهنگی با سایر نهاد های زیربط ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *