دو تن از اعضای شبکه حقانی در ولایت خوست دستگیرشدند

نیروهای ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، دو تن از اعضای شبکه تروریستی “حقانی” را در ولایت خوست در شرق کشور دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “حسیب صدیقی” سخنگوی ریاست عمومی امنیت ملی؛ امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که دو تن از اعضای شبکه حقانی که در حملات متعدد تروریستی در افغانستان دست داشته اند، بازداشت شده اند.

به گفته وی، اناس حقانی، پسر موسس شبکه جلال‌الدین حقانی و برادر رهبر فعلی سازمان سراج الدین حقانی، و همچنین حافظ رشید، یکی از فرماندهان نظامی این شبکه، توسط نیروهای امنیت ملی در ولایت خوست دستگیر شدند.

سخنگوی امنیت ملی گفت: اناس حقانی از «افراد کلیدی» شبکه حقانی است که در تصمیم‌گیری‌های راهبردی این شبکه دخالت دارد و همچنین حافظ رشید، از فرماندهان نظامی شبکه حقانی است که در «عملیات تروریستی» متعددی در شرق افغانستان به ویژه در ولایت خوست در پایگاه این شبکه، شرکت داشته است.

شبکه حقانی از مشکلات اصلی واشنگتن در افغانستان است و این شبکه در فهرست سازمانهای تروریستی وزارت امور خارجه امریکا قرار دارد.

 مرکز سازماندهی این شبکه تروریستی در منطقه قبیله نشین وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان است و از آنجا حملات متعددی را در اکثر مناطق افغانستان انجام می دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *