عربستان سعودی، حج تکراری را ممنوع اعلام شد

وزير حج عربستان از تصويب قوانين جديدي در اين وزارتخانه خبر داد و اعلام كرد: براساس برخي دستورات و قوانين جديد هر زائر تنها يكبار اجازه‌ انجام مناسك حج تمتع را دارد و تا پنج سال اين فرد نمي‌تواند حج مجدد به جا آورد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بندر حجار وزير حج عربستان با بيان اين كه اين كشور بهترين خدمات را برای حجاج فراهم كرده است، اعلام كرد: آبادانی و توسعه حرمين شريفين در صدر اهتمامات ملک عبدالله قرار دارد.

وی با اشاره به دستورات پادشاه عربستان برای ارائه خدمات بهتر به حجاج و زائران بيت الله الحرام و حرم مطهر نبوی (ص) گفت: ملک عبدالله تمام امكانات مالی و انسانی و فناوری را برای فراهم كردن بهترين خدمات در بالاترين سطح فراهم كرده است.

وزير حج عربستان گفت: مكه مكرمه، مدينه منوره و مشاعر مقدسه در اين دوره شاهد طرح‌های عظيمی هستند كه سابقه نداشته است. طرحهای بزرگی كه در اماكن مقدسه در حال اجراست، با هدف ايجاد راحتی و اطمينان بخشی به حجاج انجام می‌شود.

وی افزود: يكی از دستورات و قوانينی كه با اين طرحهای توسعه همراه شده است، طرح “راه درست، حج با مجوز” تصميمی است كه بر عدم تكرار حج تا پنج سال از زمان ادای مناسک (هر كس مناسک حج به جا آورد تا پنج سال بعد حق تكرار آن را ندارد) تاكيد می‌كند تا فرصت ادای مناسک حج برای همه فراهم شود.

حجار در ادامه سخنانش تصریح كرد: حج بدون مجوز، آثار سوء و منفی دارد و وجهه اسلام و مسلمانان و عربستان را به عنوان كشور مسئول سازماندهی حج مخدوش می‌كند و يكی از آثار سوء آن، مانع تراشی در برابر توان بخشهای دولتی و خصوصی در اجرای مطلوب طرحهايشان است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *