مشرف: تمایل طالبان پنجابی به سمت افغانستان خبرخوشی است

پرویز مشرف تصميم طالبان “پنجاب” پاكستان، در مورد حمله به افغانستان را خبر خوشايندی برای مردم و نهادهای دولتی اين كشور دانست.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، پرويز مشرف رئيس‌جمهور سابق پاکشتان اعلام طالبان “پنجاب” پاكستان را در مورد عدم فعاليت در پاكستان را خوشايند دانست و گفت: اطلاعيه “طالبان پنجابی” مبنی بر عدم فعاليت نظامی در پاكستان و انتقال آن به افغانستان به منزله پيروزی ارتش اين كشور در برابر آن‌ها است.

مشرف گفت: برقراری امنيت تأثير مثبتی بر اقتصاد پاكستان خواهد داشت و روند سرمايه‌گذاری در اين كشور را نيز با افزايش روبرو خواهد كرد.

رئيس‌جمهور سابق پاكستان تأكيد كرد: برای ثبات سياسی اقدامات امنيتی دولت پاكستان لازم و ضروری می‌باشد، بنابراين حكومت فعلی بايد در جهت تقويت ارتش اين كشور كوشا باشد.

وی با اشاره به حادثه “مادل تاون” كه در آن تعدادی از حاميان طاهرالقادری به وسيله نيروهای پوليس كشته شدند، گفت: هيچ حكومتی حق خشونت عليه تظاهرات ‌كنندگانی كه به صورت مسالمت‌آميز دست به اعتراض و انتقاد میزنند را ندارد.

وی همچنين با محكوم كردن پوليس اسلام‌آباد به خاطر بازداشت كارمندان و حاميان احزاب اپوزيسيون دولت طی هفته جاری، اظهار داشت: رفتار پوليس پاكستان در مورد دستگيری كاركنان و طرفداران احزاب تحريک انصاف به رهبری “عمران خان” و تحريک عوامی به رهبری “طاهرالقادری” كاملا غير قانونی و غير دموكراتيک بوده، به همين دليل اين اقدام را محكوم می‌كنيم.

در روزهای گذشته “عصمت الله معاويه” رهبر طالبان “پنجاب” پاكستان در اطلاعيه‌ای اعلام كرده بود: به دليل اوضاع وخيم منطقه‌ و مشكلات داخلی در اين گروه، فعاليت نظامی خود را در پاكستان متوقف كرده و به امور تبليغاتی میپردازيم و از اين پس تحركات نظامی خود را در افغانستان سازمان‌دهی خواهيم كرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *