تظاهرات شهروندان کابل به دفاع از مردم فلسطین

صد ها تن از شهروندان کابل در اعتراض به جنایات اسرائیل در نوار غزه فلسطین دست به تظاهرات زدند و جنایت بشری رژیم اسرائیل در فلسطین را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این گردهمایی و تظاهرات از سوی جوانان، جامعه مدنی، دانشجویان و روشنفکران صبح روز جمعه (27 سرطان) از چهارراهی دهمزنگ واقع در غرب شهر کابل آغاز و در امتداد جاده عمومی دارالامان تا مقابل ساختمان پارلمان کشور ادامه یافت.

در این تظاهرات جوان شعار های را حمل می کردند که در آن جنایات بشری رژیم اسرائیل در نوار غزه فلسطین به تصویر کشیده شده بود و پرچم اسرائیل در این گردهمایی به اتش زده شد.

این تظاهرات کنندگان ضمن طرفداری و حمایت از موضع گیری های دولت و پارلمان افغانستان در مقابل جنایات رژیم اسرائیل، نفرت و انزجار خویش از اسرائیل غاضب و حامیان آن اعللام کردند و خواستار قطع فوری حملات جنگنده های اسرائیل به خاک فلسطین شدند.

در ختم این گردهمایی قطعه نامه ای پنچ ماده ای توسط علی محقق یکی اشتراک کنندگان این تظاهرات به خوانش گرفته شد که قرار ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

1 – همه ما اشتراک کنندگان در این حرکت کاملا مستقل و خودجوش حملات کاملا ضد انسانی و کرامت بشری علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم و تقبیح می کنیم و دقیقا در همین لحظات است که رژیم سفاک اسرائیل حملات وحشیانه ی زمینی خود نیز آغاز کرده است.

2 – تلاش و تقاضای ما و همه ی ملت درد کشیده ی افغانستان زمین این است که این نبرد کاملا غیر برابر و غیر متوازن پایان یابد و صلح و برابری انسانی در سرزمین زیتون، بازگردد.

3 – بی شک این نبرد نابرابر که به فلسطینیان تحمیل شده است دلیل سیاسی و برتری طلبانه، برخاسته از امیال کثیف اسرائیلی ها برای گسترش اراضی شان در قالب نقشه ی خاورمیانه ی بزرگ می باشد آنهم دقیقا در زمانی که سوریه کمر مقاومت را مشغول به تروریسم وارداتی کرده اند و لبنان و عراق را نیز مشغول روبات های خونخوار داعش ساخته اند.

4 – موضع دولت و پارلمان افغانستان را در قبال موضوع جاری در فلسطین تحسین می کنیم و تقاضا داریم تا کشورمان افغانستان با توجه به جایگاه سیاسی و وزنه ای که در ملل متحد دارد از متحد استراتژیک خود ایالات متحده امریکا و دیگر متحدین استراتژیک اش در جامعه ی جهانی و منطقه بخواهد تا برای حل این بحران انسانی در خاورمیانه و بخصوص فلسطین نهایت سعی خود را بکنند.

5 –  در ادامه حمایت مان را از موضع و موقف  کشور های منطقه ی اسلامی ، جمهور اسلامی ایران ، ترکیه ، سوریه ، لبنان و کشورهای برزیل و فعالین در لندن و فرانسه و … بسان یک حلقه ی انسانی اعلام می کنیم .

به امید روز صلح در سرزمین آریا و زیتون و همه ی ملت ها و جوامع بشری .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *