سران اقوام: تقلب به نفع اشرف غنی پذیرفتی نیست

شماری از سران اقوام ولایات پکتیا، خوست، پکتیکا و میدان وردک در کابل گردهم آمده و مدعی هستند که در این ولایات تقلب گسترده ای در انتخابات به نفع داکتر اشرف غنی احمدزی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سران چهار ولایت مدعی هستند که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تقلب گسترده به نفع داکتر اشرف غنی احمدزی صورت گرفته و در این تقلبات ستاد انتخاباتی آقای اشرف غنی احمدزی دست دارند.

سران چهار ولایت پکتیکا، پکتیا، خوست و میدان وردک کارمندان و رهبری کمیسیون مستقل انتخابات متهم به تقلب به نفع یک کاندیدای مشخص کرده و خواهان رسیدگی به خواست های شان از سوی حکومت شدند.

کتوازی نماینده اقوام پکتیکا در این همایش گفت که از تقلب صورت گرفته به نفع اشرف غنی احمدزی، ناظرین خبرندارند و این تقلب را نمایندگی کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت پکتیکا انجام داده است.

همچنین سید اسحاق گیلانی نماینده پکتیکا در مجلس نمایندگان خاطرنشان کرد که تقلب انجام شده به نفع کاندیدا پروسه دموکراسی را در افغانستان صدمه میزند.

او گفت در دور اول انتخابات داکترعبدالله عبدالله یک میلیون رای از سایر کاندیدان بیشتر داشت اما برای اینکه احترام به دموکراسی و قانون اساسی کشور داشت برگزاری انتخابات را در دور دوم پذیرفت.

سران اقوام چهار ولایت از دولت آقای کرزی خواست به آرای مردم احترام گذاشته و نگذارند که کشور به سوی بحران سوق داده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *