اعلام حمایت زلمی رسول از داکترعبدالله، نامزد پیشتاز انتخابات

زلمی رسول  نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، حمایت خود را ازعبدالله عبدالله، نامزد پیشتاز این انتخابات اعلام کرد .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ˈزلمی رسولˈ که بر اساس نتایج اولیه 759 هزار و 540 رای را به خود اختصاص داد و پس از عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی در جایگاه سوم قرار گرفت، روز (یکشنبه) در نشست خبری در کابل، حمایت خود را از تیم ˈاصلاحات و همگراییˈ به رهبری عبدالله عبدالله اعلام کرد.

زلمی رسول در این نشست با ابراز خشنودی از ائتلاف با ˈعبدالله عبداللهˈ گفت سه تیم ˈاعتدال، برابری و سازندگیˈ، ˈصلح و بازسازیˈ و ˈاصلاحات و همگراییˈ با تاکید بر شایسته سالاری در راه تحکیم وحدت ملی گام بر خواهند داشت.

زلمی رسول با بر شمردن همکاریهای تنگاتنگ خود با عبدالله عبدالله از هواداران خود خواست در صورتیکه انتخابات به دور دوم کشیده شد، به تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله رای دهند.

ˈگل آغا شیرزیˈ دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز که بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور بیش از یکصد هزار رای را به خود اختصاص داده بود، پیش از این حمایت خود را از عبدالله عبدالله اعلام کرده است.

عبدالله عبدالله نیز دراین نشست خبری با تاکید بر اینکه سوالات بسیاری درباره رفتن احتمالی به دور دوم انتخابات وجود دارد، گفت ما در راستای وحدت و آبادانی افغانستان تلاش خواهیم کرد.

عبدالله تاکید کرد که به توافق های خود با گل آغا شیرزی و زلمی رسول پایبند هستیم و با وحدت و همگرایی در ساخت افغانستانی آباد و سربلند حرکت خواهیم کرد و به دشمنان افغانستان اجازه بحران سازی نخواهیم داد.

بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 16 حمل برگزار شد عبدالله عبدالله با 44.9 فیصد و اشرف غنی احمد زی با 31.5 فیصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم 50 فیصد بعلاوه یک رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات را برای پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دست آورند.

کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات افغانستان وعده داده است روز چهارشنبه نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *