12 تن ازمقامات بلندپایه طالبان درتخارکشته وبازداشت شدند

ریاست عمومی امنیت ملی با پخش خبرنامه ای اعلام کرد که در یک عملیات مشترک نظامی، 12 تن از مقامات بلند پایه گروه طالبان در ولایت تخار کشته و بازداشت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این عملیات دو تن از ولسوالان نام نهاد طالبان با شش تن از فرماندهان نظامی آنها کشته و چهار تن از فرماندهان نظامی آنان در ولایت تخاربازداشت شده اند.

براساس خبرنامه ای ریاست عمومی امنیت ملی، این عملیات امروز توسط مؤظفین ریاست عمومی امنیت ملی در همکاری با پولیس ملی در قریه خلیان ولسوالی چاه آب ولایت تخار اجرا شده است.

در این عملیات ها مولوی عبدالحلیم مشهور به «خادم» ولسوال نامنهاد ولسوالی درقد و قاری اسلام الدین ولسوال نامنهاد ولسوالی ینگی قلعه کشته شده اند.

همچنین ابراهیم به اسم مستعار حمزه، امین الله فرزند نظر از قرماندهان مربوط مولوی حلیم، عبدالفتاح مشهور به فاتح قوماندنان چریکی ملاشریف، مولوی عبدالحق مشهور به عبدالحی یکتن از قوماندانان عبدالحلیم، محمد یار یکتن از قوماندانان قاری اسلام الدین ولسوال نامنهاد ینگی قلعه و امرالله فرزند دولت خان از فرمانداهان گروه طالبان در ولسوالی خواجه بهاوالدین بازداشت شدند.

همچنین در این عملیات چهار تن از فرماندهان طالبان بنام های  شمس الدین به است مستعار «همایون» قوماندان امنیه طالبان در دشت قلعه، ملا شریف مشهور به رفیع الله قوماندان امنیه طالبان در ولسوالی درقد، عبیداالله یکتن از قوماندان چریکی عبدالحلیم ولسوال نامنهاد ولسوالی درقد و نظام الدین فرزند ضمیر یکتن از قوماندان ملا رحمت الله  کشته شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *