افغانستان در تلاش پيوستن به سازمان تجارت جهانی

امريکا به منظور کمک به افغانستان جهت پيوستن به سازمان تجارت جهانی طرح جديدی به ارزش 300 ميليون دالر ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طرح حمايت مالی امريکا به افغانستان کمک می کند تا با قانونگذاری های اقتصادی مناسب زمينه های لازم برای پيوستن اين کشور به سازمان تجارت جهانی فراهم شود.

بر اساس اين گزارش اين طرح از اقتصاد افغانستان حمايت می کند تا با قانونگذاری های اقتصادی مناسب راه برای پيوستن به سازمان تجارت جهانی باز شود.

به گفته يک مقام وزارت خارجه امريکا اگر کشورهای مثل افغانستان اصلاحات قانونگذاری برای عضويت در سازمان تجارت جهانی را عملی سازند، توليدات ناخالص داخلی آنها در جريان 5 سال 20 درصد رشد خواهد کرد.

بر اساس اين برنامه از معاملات تجاری افغانستان با کشورهای آسيای ميانه و هند را حمايت خواهد شد و به دولت افغانستان کمک خواهد کرد تا درآمد خود را از طريق جمع‌آوری ماليات بر ارزش افزوده، بالا ببرد.

اخيرا کنگره امريکا کمک‌های توسعه‌ای اين کشور به افغانستان را تا 50 درصد کاهش داد و انجام کمک‌های بيشتر به افغانستان را به امضای موافقت‌نامه امنيتی منوط کرده‌است.

امريکا در زمانی اين طرح را اعلام می‌کند که قرار است تا پايان امسال نيروهای خارجی از افغانستان خارج شوند و نگرانی‌های وجود دارد که کاهش کمک‌ها موجب بدتر شدن وضعيت اقتصادی در افغانستان شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *