ناظرین انتخاباتی اتحادیه اروپا در افغانستان

هیات هشت نفری از اتحادیه اروپا وارد کابل شده تا در راستای فراهم کردن زمینه حضور ناظرین انتحاباتی آن اتحادیه را در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی افغانستان مساعد سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است است هیات بعد از دیدار با مقامات کمیسیون مستقل انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی، نامزدان ریاست جمهوری و جامعه مدنی سفرهای در چهار ولایت کلیدی افغانستان داشته باشد.

این هیات هشت نفری امروز (دوشنبه) با ارشاد احمدی معین سیاسی وزارت امورخارجه کشور در کابل دیدار داشته است.

براساس معلومات وزارت امورختارجه، این دیدارهیات هشت نفری نظارت انتخاباتی اتحادیه اروپا، ایمانول جیوفری رییس بخش دموکراسی و نظارت انتخاباتی اداره روابط خارجی اروپا و الفرد گراناس معاون سفیر اتحادیه اروپا در کابل، حضور داشته اند.

 قرار است این هیات در جریان دو هفته آینده زمینه اعزام ناظرین انتخاباتی اتحادیه اروپا برای نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی سال آینده را طی ملاقات های جداگانه با نامزدان انتخاباتی، ادارات دولتی، کمیسیون های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی، نماینده گان جامعه مدنی و سفر به ولایات قندهار، هرات، بلخ و ننگرهار، مورد مطالعه قرار دهد.

معین سیاسی وزارت امورخارجه در این دیدار گفت که دولت افغانستان به تدویر انتخابات به موقع، شفاف، عادلانه و آزاد متعهد می باشد.

وی، از هیات اتحادیه اروپا دعوت کرد تا زمینه نظارت دقیق و موفقانه انتخابات سال آینده افغانستان را که برای مردم و دولت این کور اهمیت حیاتی دارد، فراهم نماید، تا باشد که تجربه ناموفق نظارت یک تعداد ناظرین خارجی در جریان انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی دور قبلی تکرار نشود.

معین سیاسی وزارت خارجه به جیوفری اطمینان داد که دولت افغانستان آماده است تا در راستای تسهیل کار هیات ارزیابی نظارت انتخاباتی اتحادیه اروپا به صورت همه جانبه همکاری و کمک نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *