کشته شدن یک دانش آموز در حمله انتحاری در پاکستان

مقامات پاکستان امروز (دوشنبه) از وقوع یک حمله انتحاری در مقابل یک مکتب دولتی در شمال غربی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنا بر اعلام مقامات پاکستانی، یک عامل انتحاری امروز مواد منفجره همراه خود را مقابل مکتبی در ناحیه شیعه نشین ابراهیم زای در منطقه هانگو منفجر کرد، اما تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

افتخار احمد، فرمانده پولیس منطقه هانگو گفت : عامل انتحاری، مواد منفجره همراه خود را نزدیک در اصلی مکتب پسرانه دولتی منفجر کرد که به کشته شدن دانش آموزی 14 ساله منجر شد.

وی گفت این پسر نوجوان پس از انفجار به شدت زخمی شد و در شفاخانه جان خود را از دست داد، یکی از مسئولان اطلاعاتی منطقه نیز خبر انفجار را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پیشاور، گروه طالبان در چارچوب حملات خود علیه مدارس غیردینی در شمال غرب پاکستان در سال های اخیر، تاکنون صدها مکتب بویژه مکاتب دخترانه را هدف حملات خود قرار داده اند، اما هنوز معلوم نیست که آیا این گروه مسئول حمله اخیر بوده است یا این حمله مربوط به ناآرامی های فرقه ای در منطقه است.

منطقه هانگو با منطقه قبایلی اوراکزای هم مرز است، اوراکزای یکی از هفت منطقه قبایلی ناآرام پاکستان واقع در مرز افغانستان است که کانون فعالیت طالبان و شورشیان مرتبط به شبکه تروریستی القاعده به شمار می رود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *