کاهش50 درصدی خودسوزی زنان در هرات

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر در هرات از کاهش 50 درصدی واقعات خودسوزی زنان در این ولایت خبر داد، در حالی که سال گذشته این واقعه رشد نگران کننده ای داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالقادر رحیمی، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر در غرب کشور می‌گوید: بالارفتن سطح آگاهی زنان ،عملکرد درست نهادهای حمایت کننده از زنان و مجازات عاملان خشونت بار بر خانمها از جمله عوامل کاهش واقعات خودسوزی زنان در هرات می باشد.

وی افزود: سال گذشته آمار واقعات خودسوزی زنان افزایش چشمگیری داشت که نگرانی نهادهای حقوق بشری و ریاست امور زنان ولایت هرات را به دنبال داشت.

مسئولان کمیسیون مستقل حقوق بشر از رسانه ها و عالمان دین می خواهند تا در این راستا با نهادهای حمایت کننده از حقوق زنان همکاری کنند.

هرات در غرب افغانستان از جمله ولایاتی است که همه ساله بیشترین واقعات خشونت علیه زنان در این ولایت به ثبت می رسد.

با این حال آمار های متفاوتی از خشونت ها و خودسوزی های بی مورد در باره زنان در غرب کشور منتشر می شود، چندی قبل مسئولان حقوق بشر اداعا کردند که سطح آمار خشونت و خود سوزی زنان در هرات رو به افزایش است اما حال از کاهش 50 درصدی این مورد گزارش کرده اند.

آزادی های بی مورد، بیرون شدن خانمها بدون اجازه شوهر و خانواده، نداشتن حجاب اسلامی از لحاظ پوشش، برقراری خانمها با مردان نامحرم و … از جمله مواردی اند که همواره منجر به خودسوزی، قتل و خشونت های بیشمار در کشور شده و این امر در رسانه های داخلی و خارجی انعکاس قابل ملاحظه ای داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *