افغان ها در پاکستان خواستار امضای پیمان امنیتی

 شماری از پناهجويان افغانستانی در پاكستان می گويند تاخير در امضای اين پيمان امنیتی با امریکا پيامد‌های ناگواری خواهد داشت.

به گزارش خبرگزازی خاورمیانه، پناهجويان افغانستانی در شهر پيشاور از رييس جمهور كرزی خواسته اند تا اين پيمان را، امضا كند، از سويي هم برخی ديگر از پناهجويان افغانستانی در شهر پيشاور از موقف گيری رييس جمهور كرزی، پشتيبانی كرده اند.

پيش از اين، مسئول برنامه‌های انستيتوت صلح امريكا برای افغانستان و پاكستان، اندرو وايلدر گفته است كه بيرون شدن كامل سربازان امريكايی از افغانستان يک فاجعه است، در حالی كه همين اكنون هم نيروهای امنيتی افغانستان در تلاش برای به عهده گرفتن مسئوليت ها هستند.

اندرو وايلدر گفته است كه اگر بارک اوباما، رييس جمهور كرزی را برای امضا پيمان‌امنيتی قانع نسازد و امريكا نيروهايش را از افغانستان بيرون بكشد، كمک‌های امريكا و كشورهای كمک كننده به افغانستان قطع خواهد شد و نيز تمام دست آوردها در افغانستان، با خطر روبرو خواهد شد.

امريكا انتظار دارد كه امضای پيمان‌ امنيتی زمينه حضور هشت تا دوازده هزار سرباز امريكايی و ناتو را در افغانستان در سال‌های بعد ۲۰۱۴ فراهم كند.

اين در حالی است كه افغانستان در تلاش جلب همكاری پاكستان در راستای تامين امنيت انتخابات است، مقام های وزارت امور خارجه با خرسندی از نرمش در سياست پاكستان در زمينه گسترش همكاری ها بين دو كشور ابراز آرزومندی می كنند كه اين رويكرد اسلام آباد بستر را برای همكاری عملی در روند صلح و تامين امنيت انتخابات پيش رو هموار خواهد كرد.

از سوی ديگر سخنگوی اين وزارت بار ديگر امضای توافقنامه امنيتی كابل و واشنگتن را نيازمند همكاری عملی امريكا و پاكستان برای تامين صلح در افغانستان می داند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *