رئیس جمهورکرزی عازم تهران شد

حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان دقایق قبل طی یک سفر رسمی یک روزه در راس یک هیات بالند پایه دولتی عازم تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهوری کشورمان بنابر دعوت داکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه 17 قوس) در راس یک هیات عالی رتبهء دولتی، عازم تهران شده است.

براساس معلومات ارگ ریاست جمهوری قرار است آقای کرزی در این سفر یک روزه اش با مقامات بلند پایه دولتی از جمله حسن روحانی دیدار و گفتگو نماید.

حسن روحانی رئیس جمهور منتخب جهموری اسلامی ایران پس از مراسم تحلیف اش به تاریخ 13 اسد از حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان دعوت کرد تا یک سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

آقای روحانی از کرزی خواسته بود که جهت بحث و گفتگو های مفصل در رابطه به گسترش روابط و همکاری های دو جانبه میان دو کشور در یک فرصت مناسب به ایران سفر نماید و رئیس جمهور کرزی نیز به همین منظور در راس یک هیات بلند رتبه دولتی عازم تهران شد.

سفر آقای کرزی به جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می گیرد که شب گذشته چک هیگل طی یک سفر غیر منتظره وارد کابل شد.

آقای هیگال در این سفرش با با سربازان امریکایی در افغانستان دیدار و گفت وگو خواهد کرد و آسشویتد پرس گفته است که در این سفر آقای هیگل در نظر ندارد با  حامدرکرزی دیدار کند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *