بدرفتاری ریاض با کارگران فلیپینی

کارگران فيليپينی اخراج شده از عربستان سعودی می‌گويند مقام‌های آل سعود با آن‌ها بدرفتاری و با آنان “مانندحيوان” رفتار کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، 30 کارگر فيليپينی که امروز دوشنبه به مانيل پايتخت فيليپين بازگشتند، جزئياتی از مصائبی را که در دوران اقامت در عربستان بر آن‌ها گذشته است، فاش کردند.

آمور روکساس، يک کارگر  فيليپينی گفت : آن‌ها با ما مانند حيوان رفتار می‌کردند، وی گفت ، پوليس عربستان سعودی قبل از آن که به اين کارگران اجازه بازگشت به کشورشان را بدهد، آن‌ها را به مدت چهار روز در يک سلول شلوغ زندانی کرده است، “ايوان مونته فئو” يکی ديگر از کارگران گفت : پاهای ما به هم زنجير شده بود.

به گزارش سازمان بين المللی مهاجرت، گروه حامی فيليپينی‌هايی که در خارج اين کشور کار مي‌کنند- اين مهاجران از جمله حدود 6 هزار و 700 فيليپينی بودند که به دليل نداشتن اسناد در بخش‌های مختلف عربستان سرگردان هستند .

اين گروه هشدار داد، فيليپينی‌ها در معرض “خطر سرکوب، دستگيری و بازداشت” از سوی مقام‌های سعودی قراردارند .

حدود يک دهم از جمعيت فيليپين در خارج اين کشور زندگي و کار مي‌کنند. اين افراد عمدتا کارگران غير متخصص و يا خدمتکار هستند که در معرض خطر سوء استفاده قرار دارند.

اين گروه افزود،فيليپينی‌ها از جمله ده‌ها هزار کارگر عمدتا غير متخصص آسيايی هستند که احتمالا اخراج خواهند شد، حدود 9 ميليون از جمعيت 28 ميليون نفری عربستان سعودی را خارجيان تشکيل می‌دهند.

رژيم عربستان سعودی از اوايل سال جاری سرکوب عليه کارگران غيرقانونی را آغاز کرده‌است، رياض طی فرمان عفوی به اين کارگران اجازه داده بود تا اقامت خود را قانونی کنند.

هزاران کارگر خارجی غيرقانونی عمدتا از آسيا قبل از آن که مهلت عفو رژيم آل سعود تا روز يکشنبه پايان يابد، تصميم به خروج از عربستان گرفتند چرا که در غير اين صورت با خطر جريمه ويا زندانی شدن روبرو می شدند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *