عاملان ویرانی سوریه باید جبران خساره کنند

معاون نخست وزير سوريه می‌گويد کشورهايی که در بحران سوريه دست داشته‌اند بايد ويرانی‌هايی را که در اين کشور به وجود آورده‌اند جبران کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قدری جميل در مصاحبه با شبکه تلويزيونی راشا تودی گفت : ما نبايد فراموش کنيم که سوريه از لحاظ منابع و ذخاير، کشوری غنی و ثروتمند است، با اين وجود مشخص است که پس از اين همه ويرانی و تخريب، منابع و ذخاير اين کشور برای بازسازی کافی نيست، پس برای بازسازی اين کشور بايد منابع مالی خصوصی و ساير منابع بسيج شود، طبيعی است که کشورهايی که سوريه را ويران کرده‌اند بايد جبران کنند.

معاون نخست وزير سوريه با اشاره به ترکيه اين کشور را به غارت شهر حلب که قطب صنعتی اين کشور عربی محسوب می‌شود، متهم کرد، وی خاطرنشان کرد اشخاص فاسدی که متعاقبا به نمايندگان گروه‌های مخالف مورد حمايت خارج مبدل شدند نيز بايد هزينه بازسازی ويرانی‌های سوريه را بپردازند.

جميل افزود مسئله جبران ويرانی‌ها از سوی کشورهايی که در بحران سوريه نقش ايفا کرده‌اند يکی از موضوعات اولويت دار در کنفرانس آتی ژنو ۲ خواهد بود.

دولت‌های عربی و غربی برای ديدار با سران مخالفان در لندن در امروز سه شنبه (۳۰ میزان) آماده شده اند تا آنان را به شرکت در کنفرانس ژنو ۲ ترغيب کنند.

کنفرانس ژنو ۲ به عنوان فرصتی در راستای يافتن يک راه حل سياسی برای بحران در سوريه در نظر گرفته می‌شود، برگزاری اين کنفرانس چند ماه است که به تاخير افتاده است.

دولت سوريه گفته است در اين مذاکرات شرکت خواهد کرد اما با “تروريست‌ها” گفتگو نمی‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *