بیش از 4 میلیون سوری آواره خواهند شد

سازمان ملل برآورد کرده است با تشديد جنگ در سوريه، تا سال ۲۰۱۴ بيش از چهار ميليون شهروند سوری مجبور خواهند شد خانه‌های خود را ترک کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از سازمان ملل متحد انتظار می‌رود سال آينده ۲ ميليون سوری به خارج از سوريه پناهنده و ۲ ميليون و ۲۵۰ هزار تن از شهروندان اين کشور نيز درون خاک سوريه آواره شوند.

اين آمار پس از نشست 4 میزان مقام‌های 10 نهاد وابسته به سازمان ملل، سازمان بين‌المللی مهاجرت و 18 گروه امداد رسان در امان، پايتخت اردن برگزار شد تا سياستی را برای کمک به آوارگان سوريه در سال ۲۰۱۴ اتخاذ کنند.

مقام‌های دفتر همکاری امور انسانی سازمان ملل حاضر در این نشست می‌گويند: محتمل‌ترين سناريويی که پيش‌بينی شد ادامه و تشديد جنگ همراه با افزايش شکاف، اختلال در ارائه خدمات اساسی و فرسايش بيشتر سازوکارهای مقابله بود.

همچنين در اين گزارش آمده است انتظار می‌رود تا دسمبر ۲۰۱۳ شمار آوراگان سوریه به سه ميليون و ۲۰۰ هزار نفر برسد که يک ميليون از رقم فعلی بيشتر خواهد بود.

سازمان ملل پيش‌بينی می‌کند سال آينده هشت ميليون و ۳۰۰ هزار سوری به کمک نياز خواهند داشت، نهادهای وابسته به سازمان ملل در حال فراهم کردن طرح درخواست جديد برای کمک به قربانيان جنگ در سوريه هستند.

حسن المجالی، وزير کشور اردن نيز روز دوشنبه گفت کمک‌های بين‌المللی برای يک ميليون و ۳۰۰ هزار آواره سوری در آن کشور کافی نيست.

المجالی افزود ۱۴۶ هزار آواره سوری در اردوگاه‌ها هستند و باقی آوارگان در شهرها، ولسوالی ها و روستاهای اردن زندگي می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *