خلیلی: تا مطالبات ما برآورده نشود کاندید معرفی نمی کنیم

در پیوند با ایحاد تکت های انتخاباتی  از طرف احزاب سیاسی، حزب وحدت اسلامی به رهبری محمد کریم خلیلی در تازه ترین پیام که از طرف این حزب به نشر رسیده است گفته که تا مطالبات ما بر آورده نشود کاندید برای معاونیت دوم در تکت انتخاباتی  معرفی نمی کنیم .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، استاد خليلي با وجود مراجعات مکرر و تقاضاهاي پي هم از سوي همه کانديدان جديد، تا هنوز از معرفي نمودن کانديد در پست معاونت رياست جمهوري خودداري نموده است، دليل اين امر همانا تحقق شرايط و معيارهاي مشخص براي سهم گيري در رهبري تيم انتخاباتي آينده است.

با توجه به آنچه اشاره شد، استاد خليلي تنها در صورتي به معرفي کانديد معاونت رياست جمهوري حاضر خواهد شد که مطمئين شود، تيم مورد نظر براي حل چالشهاي پيشرو، طرح و پاسخ قناعت بخش داشته و نيز خواسته هاي مطرح شده را برآورده مي سازد. در غير آنصورت ترجيح ايشان اين است که در هيچ تيمي کانديد معرفي نکند.

در اعلامیه استاد خلیلی آمده است که حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری او و جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری جنرال دوستم در مورد یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری توافق کرده اند.

این توافق در یک نشست مشترک میان طرفین در کابل به وجود آمده است.

در اعلامیه حزب وحدت اسلامی افغانستان آمده است که البته انتخاب اين گزينه، هرگز به معناي بي تفاوتي در قبال سرنوشت سياسي کشور نبوده و استاد خليلي موضع و تصميم خويش را با در نظرداشت منافع کلان کشور در قبال انتخابات، بعد از غور و بررسي دقيق، در زمان لازم اتخاذ و اعلام خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *