رایزنی ملا برادر درپاکستان با شبه نظامیان آغازشد

ملاعبدالغنی برادر معاون فرمانده طالبان افغانستان كه چندی پيش توسط پاكستان در حال رایزنی با گروههای مختلف شبه نظامی در مناطق قبايلی پاكستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ملابرادر كه پس از رهايی از زندان امنيتی ارتش پاكستان در شهر پيشاور مركز ايالت خيبرپختونخوا به شهر كراچی درجنوب پاكستان منتقل شد درحال حاضر وارد منطقه قبيله ای وزيرستان شمالی در شمال غرب پاكستان شده است.

ملا عبدالغنی برادر معاون فرمانده (نفر دوم) طالبان افغانستان درحالی توسط دولت پاكستان آزاد شد كه كابل رهايی ملا برادر را گامی مهم در راستای پيشبرد روند برقراری صلح در افغانستان می داند.

رسانه های محلی پاكستان به نقل از منابع آگاه افزودند: سركرده ارشد طالبان افغانستان جلسات متعددی را با بسياری از گروههای شبه نظامی از جمله طالبان افغانستان، تحريك طالبان پاكستان و گروه حقانی برگزار كرده و موضوع پيشنهاد دولت اسلام آباد برای آغاز مذاكره های صلح را با آنان بررسی كرد.

وی تلاش می كند كه با آزادی خود راه را برای آغاز گفت و گوهای صلح ميان دولت پاكستان و شبه نظاميان طالبان هموار كند.

پايگاه خبری دنيا نيوز پاكستان نوشت: ملاعبدالغنی برادر ضمن شركت در جلسه شورای طالبان شاخه های افراطي اين گروه شبه نظامی را نيز در فرآيند مذاكره های صلح ملحق می كند، بر اساس اين گزارش، برادر سعی دارد تا با استفاده از نفوذ خود جناح های مختلف طالبان در پاكستان وافغانستان را برای برگزاری گفت و گوهای صلح متقاعد سازد.

این درحالی است که شبه نظاميان پاكستانی عضو گروه موسوم به تحريك طالبان (تي تي پي)ازبرگزاری مذاكره ھای صلح استقبال كردند كه روز نهم سپتمبر جاری روسای ارشد احزاب سياسی و مذهبي در همايش مشترك احزاب سياسی پاكستان به رياست نواز شريف نخست وزير اين كشور برای آغاز مذاكره های صلح ميان دولت و شبه نظاميان طالبان به توافق رسيدند.

كارشناسان امور سياسی در پاكستان می گويند اقدامات تحريك طالبان باعث حيرت جامعه اين كشور است، زيرا اين گروه از يك طرف برای آغاز گفت و گوهای صلح اعلام رضايت می كند و از سوی ديگر نيروهای ارتش پاكستان، شھروندان اين كشور و حتی اقليت ھای مذھبی را در عمليات های تروريستی مورد هدف قرار می دهد.

به گفتهء این تحليلگران چنين حملاتی ممكن است دولت پاكستان را برای تجديد نظر درباره برنامه مذاكره با طالبان تحت تاثير قرار دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *