طالبان پاکستان مسئوليت انفجار پيشاور را برعهده گرفت

گروه موسوم به جندالله وابسته به طالبان پاکستان مسئولیت دو انفجار انتحاری علیه مسیحیان در شهر پیشاور را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد الله سخنگوی شاخه جندالله زير مجموعه گروه تروريستی تحريك طالبان پاكستان گفت: آنان در اعتراض به حملات موشكی طیاره های بدون سرنشین امريكايی در مناطق قبايلی پاكستان دو نفر از عاملان انتحاری خود را روز يكشنبه (ديروز) به مراسم مذهبی مسيحيان در كليسای شهر پيشاور فرستادند.

وی امروز در گفت وگو با رسانه های محلی پاكستان از نقطه ای نامعلوم افزود: تمام اعضای شاخه ھای زيرمجموعه تحريك طالبان به عمليات خود در اعتراض به حملات طیاره های بدون سرنشین امريكايی ادامه داده و با اين ھدف خارجيھا و ديگر شھروندان را در پاكستان مورد ھدف قرار می دھند.

مقامهای پوليس شھر پيشاور پاكستان گزارش دادند، ۸۱ نفر شامل ۳۴ زن و ھفت كودك پاكستانی در دو انفجار انتحاری روز گذشته در حين مراسم مذھبی كليسايی در منطقه كوھاتی گيت اين شھر كشته و بيش از ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

ممنون حسين رئيس جمهوری و نواز شريف نخست وزير پاكستان حملات تروريستی به كليسای شھر پيشاور را بشدت محكوم كرده و به مسئولان دولتی و امنيتی ايالت خيبرپختونخوا دستور دادند تا ضمن آغاز عمليات جستجو و تحقيق عناصر اين اقدام تروريستی را بازداشت و مجازات كنند.

مسيحيان معترض اين كشور روز دوشنبه تظاهراتی را در چندين شهر پاكستان ازجمله پيشاور، اسلام آباد، راولپندی، لاهور، كراچی، كويته و تعدادی از شهرهای بزرگ اين كشور برگزار كرده و ضمن محكوميت شديد اين اقدام تروريستی خواستار برخورد جدی دولت و سازمانهای قضايی با عاملان اين جنايات و همچنين حفاظت از جان اقليتهای مذهبی در اين كشور شدند.

در حالی كه مقامات عالی رتبه سياسی و نظامی پاكستان گزينه ھای آغاز گفت و گوھای صلح با شبه نظاميان طالبان را بررسی می كنند، حملات انتحاری توسط گروھك جندالحفصه وابسته به تحريك طالبان در كليسا جان شھروندان بی گناہ را گرفتند كه اكثر آنان به جامعه مسيحيت پاكستان تعلق داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *