سوریه طرح پیشنهادی روسیه را پذیرفت

سوريه اعلام کرد آماده است تا طرح پيشنهادی روسيه را مبنی بر قرار دادن زرادخانه سلاح‌‎های شيميايی خود تحت کنترل جامعه جهانی، عملی کند، تصميمی که به تلاش امريکا جهت حمله نظامی به دمشق، ضربه وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، يک روز بعد از ارائه اين پيشنهاد از سوی کرملين در نشست بين سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه و وليد المعلم، همتای سوری وی، المعلم اين موضوع را اعلام کرد.

وی گفت: ما بدنبال پيوستن به کنوانسيون منع سلاح‌های شيميايی هستيم، ما آماده‌ايم تا تعهدات خود در ارتباط با اين کنوانسيون را از جمله ارائه اطلاعات کامل در مورد اين تسليحات، رعايت کنيم.

وزير خارجه سوريه افزود: ما آماده‌ايم تا مکان سلاح‌های شيميايی را اعلام کرده، توليد آنها را متوقف کنيم و اين تاسيسات (توليد سلاح) را به نمايندگان روسيه و ديگر کشورهای عضو سازمان ملل نشان دهيم.

از سوي ديگر، رئيس جمهور امريکا از کنگره اين کشور خواست که رای گيری در مورد طرح حمله نظامی به سوريه را به تعويق بياندازد تا پيشنهاد روسيه فرصت اجرايی شدن داشته باشد.

اوباما ۳۱ آگوست گفت، به اين نتيجه رسيده است که واشنگتن بايد عليه سوريه دست به اقدام نظامي بزند که اين به معناي حمله نظامي يک جانبه بدون مجوز سازمان ملل است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *