امریکا و اسرائیل عاملین کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

مردم ولایت هرات در یک همایش بزرگ تحت نام “دفاع از امت اسلامی” كشتار مسلمانان مصر را محکوم کردند و عاملین این کشتار ها را به سران کشور های امریکا و اسرائیل در کشور های اسلامی نسبت دادند.

به خبرگزاری خاورمیانه، همچنین مردم ولايت هرات ضمن محكوم نمودن خونريزيهاي اخير در مصر، شورشگری ها و کشتار مسلمانان را در سایر كشورهاي اسلامي توسط قدرت ها نیز تقبیح کردند.

اين محفل که بعد پس از نماز جمعه امروز (1 سنبله)در مسجد جامع خرقه ي مباركه واقع در مركز شهر هرات، برگزار شد در آن شمار زيادي از استادان دانشگاه، شورای ولایتی، علماي ديني و مردم  حضور داشتند.

داكتر عبدالصمد حكمت، يكتن از برگزار كنندگان اين محفل گفت: امروزه دموكراسي در كشورهاي اسلامي به دست علمداران دموكراسي به قتل رسيده و مدعيان اين نظام خود در خونريزي امت اسلامي دست دارند.

وي به صورت مستقيم كشورهاي اسرائيل و امريكا را عاملان فتنه و كشتار مسلمانان مظلوم ميخواند و علاوه ميكند كه در زمان فعلي اين اتحاد و وحدت مسلمين است كه ميتواند دست ظالمان وقت را از سرزمينهاي مسلمانان كوتاه كند.

به گفته وي برخي از كشورهاي عرب هستند كه متاسفانه آب به آسياب دشمن ريخته و به دليل تامين منافع شخصي خود منافع امت اسلامي را با خطر مواجه كرده اند.

داكتر حكمت در صحبتهاي خود از “شيخ عبدالعزيز” پادشاه عربستان نام برد و گفت: چنين شخصيتهايي به ضرر مسلمانان كار ميكنند و اقداماتي را به منافع اسرائيل و امريكا انجام داده اند.

اين مسئول در كميسيون دفاع از امت اسلامي همچنان افزود: در اين زمان است كه آيات مقدس قرآن و احاديث پيامبر ميتواند تا مشكلات ميان مسلمانان را از بين ببرد و ياد شهدا را زنده نگه دارد.

وي معتقد است كه خون شهداي مصر به هيچ عنوان از ياد ها برده نخواهد و شهادت طلبي آنها اين انقلاب را به پيروزي خواهد رساند.

در همين حال شماري از مردم هرات كه در اين محفل اشتراك داشتند از دولت اسلامي افغانستان خواهان اين شدند تا در برابر اين خونريزي ها ساكت ننشسته و صداي مردم كشور را هرچه بلند تر به گوش ظالمان وقت برساند.

گفتني است كه اين همايش به رهبري انجمن اخلاق و معرف ولايت هرات راه اندازي شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *