جنگ ازره درلوگر نمونه دخالت آشکار فوج پاکستان

يک کارشناس مسائل نظامى که خواسته نامش فاش نگردد و انکشافات امنيتى را در کشور  دنبـال مى کند گفته است ده ها تن از اعضاى فوج و استخبارات پاکستان در لباس طالب و مخالف مسلح به ولسوالی  ازره لوگر هجوم آورده بودند.

 به باور وی، استخبارات پاکستان قصد داشتند از ولسوالی ازره لوگر، کابل و بند هاى برق در ولسوالى سروبى ولايت کابل را با خطر مواجه سازند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اين آگاه مسايل سياسى تاکید کرده، ازره نمونۀ از تجاوز مستقيم فوج و ارتش پاکستان بر خاک افغانستان است.

به باور او، آنانى که به نام جنگجوى خارجى يا طالبان خارجى در کنار طالبان افغان در ازره حضور يافتند همه افراد فوج و استخبارات پاکستان بودند که تلاش داشتند امنيت در پايتخت و شاهراه کابل- جلال آباد را مختل سازند.

او عملکرد نيروهاى امنيتى کشور به خصوص افراد اردوى ملى را ستود که توانستند با يک تجاوز خارجى که از نام طالبان انجام شد مقابله کنند و ولسوالى هاى  ازره و حصارک را از کنترول متجاوزين پاکستانى تصفيه نمايند.

اين آگاه مسايل سياسى، نيروهاى بين المللى را به معامله گرى در قضيه افغانستان متهم مى کند و مى گويد: تا جايى که او اطلاع دارد برنامه تصفيه ازره و حصارک در چوکات يک عمليات تصفيوى با فرماندهى نيروهاى خارجى در افغانستان نهايى و همآهنگ شد.

برنامه انجام عمليات به گونۀ مشترک ترتيب شده بود، مگر روزى که عمليات آغاز گرديد نيروهاى خارجى پاى شان را بيرون کشيدند حتا آنها يک مرمى را در اختيار نيروهاى اردوى ملى قرار ندادند و يک طياره آنها هم به نام حمايت هوايى از نيروى افغان از زمين بلند نشد و با وجود تعهدات و همآهنگى که بانيروهاى افغان داشتند کارى را انجام ندادند و به عنوان نظاره گر باقى ماند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *