گراميداشت از روزجهاني قدس در ولايت هرات

از روز جهاني قدس درمساجد وتكايايي ولايت هرات با تجمع هاي وسيع مردم اهل سنت وتشيع گراميداشت شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه – خبرنگار هرات / شمار زيادي از علماي ديني شيعه وسني هرات ضمن محكوم كردن جنايات رژيم اسرائيل، از عموم مردم كشورهاي اسلامي خواستند تا با اتفاق وانسجام عمل هرچه بيشتر، نگذارند كه كشورهايي ديگري به مانند فلسطين به دست قدرت هاي استكباري اشغال گردد.

سخنرانان به مردم و دولت مردان كشورهاي اسلامي هشدار دادند كه در حال حاضر دشمنان قسم خورده ي مسلمانان قصد دارند تا با ايجاد خاورميانه ي متشنج وجنگي ، كشورهاي اسلامي را چند پارچه ساخته و به منافع خود دست يابند.

حجت الاسلام احمد علي جبرئيلي، رئيس مدرسه ي علميه ي صادقيه و امام جمعه ولايت هرات درقسمتي از مراسم ويژه مدرسه صادقيه هرات گفت: روز قدس به معناي دشمني با يهوديت نيست، بلكه صداي رساي مسلمانان براي از بين رفتن رژيم غاصب صيهونيزم جهاني ميباشد.

او گفت: در پس پرده ي تمامي جنگ ها و خونريزي هاي كشورهاي اسلامي دست سياه و تفرقه انداز اسرائيل پنهان شده است و نگراني در اين است كه شماري از كشورهاي خودفروخته ي عربي دست به بزرگ ساختن حلقه ي خونريزي ها ميزنند.

به گفته ي امام جمعه ي مسجد جامع صادقيه ي ولايت هرات، يكي ديگر از برنامه ها و پاليسي هاي استكبارِ برهم انداز اين است تا شماري ديگر از كشورهاي اسلامي از جمله افغانستان را به سرنوشت فلسطين دچار ساخته و اين هشداري جدي براي مردم كشورمان به حساب ميآيد.

اين روحاني در ولايت هرات همچنان علاوه كرد در اينجاست كه آيات آسماني قرآن كريم و احاديث نوراني رسول معظم اسلام (ص) به چاره سازي امت آمده و مارا به وحدت دعوت ميكند.

در همين حال برخي از مردم ولايت هرات كه درمراسم نمازجمعه و روزجهاني قدس اشتراك ورزيده بودند ميگويند: هدف آنان از شركت در مراسم شكوه آفرين روز قدس، پيمان مجدد با مردم مظلوم فلسطين است. آنان خطاب به قدرتهاي جهاني گفتند: فلسطين تنها نيست و تنها نخواهد ماند. اين مردم همچنان روز جهاني قدس را نقطه وصل و اتحاد اسلامي ميدانند.

گفتني است كه مراسم تجليل از روز جهاني قدس در مساجد و اماكن عمومي بيش از صد منطقه ي ولايت هرات با حضور گسترده ي علما و پيروان اهل سنت و تشيع ولايت هرات برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *