قتل‌عام 123 نفر در حلب سوریه

خبرگزاري رسمي سوريه، سانا، گزارش داده است شبه‌نطاميان مسلح دست‌کم ۱۲۳ نفر را در شمال ولایت حلب کشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاري سانا روز گذشته (۵ اسد) يادآور شد که بيشتر قربانياني اين قتل‌عام‌ها که به دست شبه‌نظاميان در شهر خان العسل کشته شدند، غيرنظامي بودند.

گروه تروريستي مسلح تيپ انصار الخليفه مسئوليت قتل‌عام در خان العسل را بر عهده گرفته است، اين گروه شبه‌نظامي پس از مثله کردن اجساد قربانيان، آن‌ها را در يک گودال بزرگ بيرون از شهر به طور جمعي دفن کرد، آن‌ها همچنين تعدادي از اجساد را سوزاندند.

اين در حالي است که شهر خان العسل در کنترل شبه‌نظاميان قرار دارد.

يک تيم تحقيقاتي روسيه به تازگي فاش کرده است که شبه‌نظاميان در حمله ماه مارچ به شهر خان العسل از سلاح شيميايي استفاده کردند، در آن حمله ۲۶ نفر کشته شدند.

کارلا دل پونته، بازرس سازمان ملل، گفته است که شهادت قربانيان اين حادثه در سوريه حاکي از اين است که شبه‌نظاميان از گاز سمي سارين در سلاح‌هاي خود استفاده کرده اند.

سارين يک گاز بسيار سمي و بي‌رنگ است که بر روي اعصاب تاثير مي‌گذارد و اگر از طريق تنفس، فروبردن يا تماس با پوست و چشم جذب شود، در چند دقيقه موجب تشنج، فلج و مرگ خواهد شد.

قتل‌عام اخير در سوريه در حالي انجام شد که دولت‌هاي غربي همچنان سلاح در اختيار شبه‌نظاميان قرار مي‌دهند، بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودي يک قرارداد ۵۰ ميليون دالر ارتش اسرائيل به امضا رسانده است تا سلاح‌ها و تجهيزات قديمي اين رژيم در اختيار شبه‌نظاميان سوريه قرار گيرد.

اين تسليحات شامل انواع گوناگون موشک‌هاي ضد تانک، موترهاي نظامي، تجهيزات توپخانه‌اي و ديد در شب است.

سوريه از سال ۲۰۱۱ درگير ناآرامي‌هاي خونين است، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بيش از ۱۰۰ هزار نفر در اين ناآرامي‌ها کشته و ميليون‌ها نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *