تظاهرات دوکانداران در استانبول

هزاران تن از دوکانداران و کارکنان فروشگاه‌ها در استانبول ترکیه، اقدام شهرداري اين شهر در ممنوعيت قراردادن چوکی در بيرون دوکان ها را محکوم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در اين تظاهرات حدود دو هزار معترض در اقدامي نمادين با حمل ميز و چوکی، لغو اين ممنوعيت دو ساله و پرداخت غرامت به دليل خسارت اقتصادي که متحمل شده‌اند، خواستار شدند.

معترضان با خود پارچه نوشته‌اي حمل مي کردند که بر روي آن نوشته شده بود: دوکانداران به مدت دو سال است که قرباني اين ممنوعيت هستند.

بورچاک اونور، صاحب يک کافه گفت: ۵ ماه پس از اعمال اين ممنوعيت، درآمد ما ۸۰ درصد کاهش يافت و اکنون درآمد ما حدود ۴۰ درصد کاهش يافته است و هنوز هم هيچ ميزي نداريم.

گزارش های دیگر حاکی از این است که، ديگر گروه‌ها از جمله اعضاي حزب صلح و دموکراسي نيز به صف تظاهرکنندگان در منطقه بيوغلو استانبول پيوستند.

ترکيه به صحنه تظاهرات گسترده و اعتصاب عليه سياست‌هاي رجب طيب اردوغان، نخست وزير اين کشور تبديل شده است، در هفته‌هاي گذشته، ده‌ها هزار نفر از معترضان ضد دولتي در شهرهاي مختلف سراسر ترکيه تظاهرات کرده‌اند.

دولت ترکيه، شمار زيادي از فعالان از جمله دانش آموزان مکاتب را به اتهام تحريک ناآرامي‌ها بازداشت کرده است.

اردوغان معترضان را خرابکار، غارتگر و تروريست ناميده و مدعي است اين تظاهرات بخشي از توطئه براي براندازي دولت اوست، تعدادي از معترضان در جريان خشونت نيروهاي پوليس عليه معترضان کشته و هزاران نفر ديگر زخمي شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *