یک روز نامه نگار امریکایی، امریکا یک قدرت امپریالیستی اشغالگر است

یک روزنامه‌نگار پيش‌کسوت امريکايي گفته که امريکا يک قدرت امپرياليستي اشغالگر است و سربازان اين کشور پس از ارتکاب جنايات جنگي در کشورهاي اشغال‌ شده آزادانه به حال خود رها مي‌شوند.
به گزارش خبرگزاری خاور میانه، گروهبان لري هوچينز، تفنگدار نيروي دريايي امريکا که در عراق مرتکب جنايت جنگي شده بود روز جمعه (۲۸ سرطان) پس از آن‌که جرم وي از سوي يک دادگاه نظامي محرز شناخته نشد از بازداشتگاه پايگاه تفنگداران نيروي دريايي در سن ديگو آزاد شد.
آزادي وي پس از آن روي داد که دادگاه تجديدنظر نيروهاي مسلح در ۲۶جون جرم وي را در زمينه ارتکاب اين جنايت مجرم ندانست.
فرمانده دوم جوزف کلوپل، سخنگوي تفنگداران نيروي دريايي امريکا نيز گفت هوچينز به واحد جديدي در «کمپ پندلتون» معرفي شد و قرار است کار و مسئولیت جديدي به وي محول شود.
شروود راس، مقاله‌ نويس نشريه وترنز تودي به رسانه ها گفته است که يک سرباز از نيروهاي يک قدرت امپرياليستي اشغالگر در يک کشور ديگر مرتکب جرم مي‌شود و آزادانه براي خود مي‌گردد و به محل کار و خدمت خود در ارتش نيز بازمي‌گردد.
راس افزود : وقتي شما به طور غيرقانوني جايي را اشغال کرديد مرتکب جنايات غيرقانوني نيز مي‌شويد، اين مساله ادامه مي‌يابد و بارها و بارها تکرار مي‌شود تا زماني که اين قدرت امپرياليستي کشور تحت اشغال را ترک کند.
هوچينز در سال ۲۰۰۶ هدايت يک گروه ۸ نفره را بر عهده داشت که يک مرد غيرمسلح عراقي را از خانه‌اش در روستايي در نزديکي بغداد، پايتخت عراق ربودند و وي را به سوي يک گودال کشانده و به ضرب گلوله به قتل رساندند.
هوچينز براي ارتکاب اين جنايت شنيع تنها به ۱۱سال حبس محکوم شد اما پس از گذشت نيمي از دوران حبس خود آزاد شد، هيچ ‌يک از ۷ عضو ديگر اين گروه نيز به تحمل مجازاتي بيش از ۱۸ ماه حبس محکوم نشدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *