خرم: امریکا، پاکستان و قطر در طرح حکومت ملوک الطوایفی در کشور دخیل بودند

محمد کریم خرم رئیس دفتر حامد کرزی رئیس جمهور کشور گفته است که مقامات کشور های امریکا، پاکستان و قطر در طرح واگذاری چند ولایت به گروه طالبان و ایجاد حکومت ملوک الطوایفی در افغانستان دخیل هستند.
به گزارش خبرگزاری خاور میانه، آقای خرم در مصاحبه اختصاصی با یکی از تلویزیون خصوصی در کشور اعلام کرده که گشایش دفتر قطر یک توطئه برای تجزیه افغانستان بود.

وی همچنین گفته است که از ماه جنوری سال جاری نزدیکی میان امریکا و پاکستان بخصوص در مسایل افغانستان زیاد شده است.

آقای خرم با اشاره به دیدار نماینده ویژه امریکا با حامد کرزی درباره روند صلح گفته است که در این نشست، رئیس جمهور کرزی خاطرنشان کرد، اگر ما تلاشی را ببینیم که اداره بعضی از ولسوالی و بعضی از ولایات افغانستان را به طالبان واگذار کنند آنرا توطئه خارجی دانسته و اقدام می کنیم.

رئیس دفتر حامدکرزی در این گفتگوی تلویزیونی تاکید کرده است که در صورت انجام این کار (واگذاری برخی از مناطق به گروه طالبان) افغانستان با یک مرکز ضعیف و یک حکومت ملک الطوایفی بوجود می‌آید، امریکا، پاکستان و قطر در این طرح دخیل بودند.

آقای خرم گفته است که در تلاش‌های زیر عنوان گفت‌و‌گو‌های صلح، چند کشور می‌خواستند گروه طالبان را به عنوان نماینده قوم پشتون و بقیه شرکت کننده‌ها را به عنوان نمایندگان سایر اقوام افغانستان معرفی کنند که این به افغانستان بسیار خطر جدی را به همراه داشت.

وی افزوده است که طالبان ‘وطن دوست’ دولت افغانستان را از ‘توطئه’ آگاه کردند.

آقای خرم تاکید کرده است که یگانه مرجع مشروع برای گفتگوهای صلح که از مردم افغانستان نمایندگی کند، شورای عالی صلح است.

او در ارتباط با موافقتنامه امنیتی دوجانبه با امریکا گفته است که دولت افغانستان باید این اطمینان را داشته باشد که در صورت حمله از سوی پاکستان، امریکا از افغانستان دفاع خواهد کرد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *