استمرار روند حوادث مصر در سوریه

يک تحليل‌گر سياسي مي‌گويد، برکناري محمد مرسي، رييس جمهور مصر توسط ارتش «شکستي بزرگ» براي شبه نظاميان معارض تحت حمايت خارج در سوريه است.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه، جيسون ديتز در سايت اينترنتي «آنتي وار» نوشت که اين شبه نظاميان «اين هفته با شکستي بزرگ مواجه هستند که حتي در خاک خودشان هم اتفاق نيفتاد.

وي افزود، برکناري رييس جمهور مصر توسط ارتش که آشکارا حامي شبه نظاميان بود گروه‌هاي مخالف خود سوريه را حتي در يک کشتارگاهي شديدتري نسبت به قبل قرار داده است .

جنرال عبدل فتاح السيسي، رييس ارتش مصر مرسي را که در  به  قدرت رسيد برکنار و قانون اساسي اين کشور را تعليق کرد.

اين مقاله مي‌افزايد که طي دوران رياست جمهوري مرسي، دولت مصر به شهروندان خود اجازه رفتن به سوريه و مبارزه با نيروهاي سوري داده بود و مرسي حتي در راهپيمايي‌هايي براي تشويق آن‌ها حاضر شده بود.

ماه گذشته مرسي گفت که مصر بايد تمام روابط ديپلماتيک خود را با دولت سوريه قطع کند و دستور بستن سفارت سوريه در قاهره را صادر کرد.

مرسي همچنين خطاب به هزاران تن از طرفداران خود در قاهره از کشورهاي غربي تعيين منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه را خواستار شد.

امريکا اخيرا اعلام کرد که منطقه پرواز ممنوع براي سوريه تعيين خواهد کرد و پنتاگون در حال طراحي آن است.

سوريه از  سال دو هزار و یازده  صحنه ناآرامي بوده است و بسياري از جمله شمار زيادي از سربازان و نيروهاي امنيتي سوريه در اين خشونت‌ ها کشته شده ‌اند.

بشار اسد، رييس جمهور سوريه در گفت‌وگويي که در روزنامه الثوره منتشر شد گفت که مخالفان و حاميان خارجي آن‌ها «از همه ابزارهاي خود» براي توطئه عليه سوريه استفاده کرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *