مرسی؛ از قدرت کناره گیری نمی کنم

محمد مرسی رئیس جمهور مصر صبح امروز چهار شنبه (12 سرطان) دریک سخنرانی پخش مستقیم تلویزیونی به صراحت اعلام کرد که از قدرت  کناره گيري نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه،  آقای مرسی افراد وابسته به رژيم سابق را مسئول ناآرامي‌هاي مرگبار در مصر دانست و  خود را نگهبان مشروعيت در نظام کنونی کشور توصيفنموده گفت: علي رغم خواسته مخالفانش مبني بر کناره گيري از قدرت همچنان بار مسئوليت را بر دوش خواهد کشيد.

وي در این سخنرانی صبحگاه ایش تاکید کرد که افراد باقيمانده از رژيم قبلي و عدم تمايل آنها به پيشروي و تلاش براي نگه داشتن مصر در حالت سکون امري غير قابل قبول است و من بواسطه يک انتخابات دموکراتيک به قدرت رسيده ام و مشکلي با تظاهرات مسالمت آميز ندارم اما جايي براي خشونت، کشتار و دروغگويي نيست.

به گزارش رسانه های عربی، وزارت صحت عامه مصر اعلام کرده است نيروهاي امنيتي با حاميان مرسي در نزديکي دانشگاه قاهره وارد درگيري شدند و طي آن ۳ نفر کشته و حدود ۹۰ نفر زخمي شدند.

ارتش مصر روز دوشنبه يک مهلت ۴۸ ساعته به مرسي داده بود تا با مخالفان در مورد تقسيم قدرت به توافق برسد اما مرسي روز سه شنبه در يک پيام اينترنتي از ارتش خواست که اين ضرب الاجل که به موجب آن قانون اساسي بايد به حالت تعليق درآمده و پارلمان منحل شود، لغوکند.

به دنبال تنش ها و گسترش تظاهرات در مصر، وزرای خارجه، امور گردشگري، محيط زيست، ارتباطات و امور حقوقي درخواست استعفاي خود را به نخست وزیر این کشور ارائه کرده اند.

همچنین دو نفر از سخنگويان دفتر رياست جمهوري و سخنگوي کابينه نیز استعفاي خود را اعلام کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *