والیان جدید هرات و فراه به حکم رئیس جمهورتعیین شدند

حامد کرزی رئیس جمهورکشور، والیان جدید هرات و فراه را با صدور حکم جداگانه تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، براساس این حکم سید فضل‌الله وحیدی به حیث والی هرات و محمد عمر شیرزاد به حیث والی فراه معرفی شده اند.

اداره امور و دارالانشای شورای وزیران با نشر اعلامیه ای گفته است که تقرری جدید در ولایت های هرات و فراه بنا به پیشنهاد اداره مستقل ارگان‌های محلی و منظوری رئیس جمهور کرزی صورت گرفته است.

سید فضل‌الله وحیدی به عنوان والی ولایت کنرها ایفای وظیفه می کرد و حال به جای داکتر داوود شاه صبا، والی هرات معرفی شده است و محمدعمر شیرزاد پیشتر به عنوان والی ارزگان فعالیت کرده است.

آقای صبا، هفته گذشته به دلیل عدم توجه دولت مرکزی به خواست های او مبنی بر مبارزه جدی علیه گروه های فساد پیشه درهرات، از سمت اش کناره گیری کرد.

درهمین حال، روز گذشته شماری از شهروندان هرات و 15 ولسوالی این ولایت با برپایی خیمه درمقابل ساختمان ولایت خواستار ادامه کار آقای صبا به حیث والی هرات شدند و تاکید کردند که به جز از داوود شاه صبا هیچ فردی دیگری را به حیث والی این ولایت نخواهند پذیرفت.

براساس گزارش ها محمد اکرم خپلواک که تاکنون به حیث والی فراه ایفای وظیفه کرده است کاندیدای پست وزارت سرحدات، اقوام و قبائل شده و به زودی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *