شهردار الحدیده: ادامه درگیری ها در ساحل غربی فاجعه انسانی به بار خواهد آورد

جانیش شهردار شهر الحدیده اخبار به نشر رسیده توسط رسانه های عربستان در خصوص تسلط بر این شهر را تکذیب کرد.

عبدالجبار احمد محمد جانشین شهردار شهر الحدیده یمن، در مصاحبه با رسانه ها اظهار داشت ارتش یمن تلفات سنگینی  جانی و مالی را بر متجاوزان ایتلاف سعودی وارد کرده اند و شماری را هم اسیر گرفته اند.

او با تاکید بر اینکه رسانه های هوادارن ائتلاف سعودی دورغ میگویند علاوه کرد من از مرکز شهر الحدیده صحبت میکنم و نظامیان دشمن در اینجا سیطره ای ندارند ما خدمات برق، آب و پست را مورد بررسی قرار داده ایم وخیابان ها اینجا امن است و هیچ نبردی وجود ندارد و اوضاع تحت کنترول نیروهای یمنی قرار دارد.

احمد محمد افزود دشمن با تبلیغات دورغین هدف ایجاد ترس در جامعه را دارد و در حال حاضر میدان هوایی تحت تسلط نیروهای یمنی قرار دارد اما درگیری در جنوب الحدیده جریان دارد، دشمن پارچه پارچه شده است و شماری هم اسیر گردیده اند و زرهپوش هایشان توسط نیروهای یمنی منهدم شده است.

درعین حال علاوه کرد متجاوزان ائتلاف سعودی روز گذشته چهارشنبه بس حامل کودکان و زنان را بمباران کردند که  بمباران موجب آواره شدن هزاران خانواده شده و ادامه این بمباری ها در ساحل غربی سبب یک فاجعه انسانی خواهد شد.

این در حالی است که نیروهای ائتلاف چند جانبه سعودی به رهبری آمریکا از یک ماه گذشته بدینسو حملات شان را بالای ساحل غربی آغاز کرده اند هدف شان تصرف بندر تجاری الحدیده در یمن میباشد اما با مقاومت ارتش یمن و  کمیته های مردمی رو به رو شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *