این بار؛ سوزاندن پرچم اسرائیل در مراکش

معترضان مراکشی همزمان با برگزاری یک کنفرانس بین المللی در مراکش در اعتراض به سیاست های سازش با رژیم اشغالگر فلسطین پرچم اسرائیل را سوزاندند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در یک اعتراض که در پایتخت الرباط تنظیم شد، جهت محکومیت مشارکت اسرائیل در کنفرانس بین المللی آب و هوا که در مراکش برگزار می شود؛ معترضان خشمگین پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و شعارهای محکومیت پذیرش نمایندگان اسرائیل در کنفرانسی که زیر نظر سازمان ملل اجرا می شود؛ دادند.

شرکت کنندگان تاکید کردند که پذیرائی از اسرائیل یکی از انواع سازش می باشد و خواستار پایان دادن به هر نوعی از سازش و جرم اعلام کردن آن شدند.

ایشان حضور اسرائیل در مراکش را هتک خاک این کشور دانستند؛ همچنین معترضان به جنایات بر علیه بشریت و جنایات جنگی که این رژیم در حق فلسطینی ها مرتکب شده است اشاره کردند.

شرکت کنندگان اعلام کردند که مردم مراکش هیچ گامی برای سازش با اسرائیل نمی پذیرد و تاکید کردند که هستی اسرائیل یک هستی باطل است و هیچ وقت به عنوان واقعیت پذیرفته نخواهد شد.

“رصدخانه ملی مقابله با سازش” (المرصد الوطنی لمناهضه التطبیع) از مسئولان که اجازه دادند نمایندگان اسرائیل در خاک مراکش حضور پیدا کنند، خواستار شد که با ثبات و آینده مراکش قماربازی نکنند؛ همچنین این مرکز تاکید کرد که مراکشی ها به هیچ احدی اجازه به خاک مالیدن کرامت خود از طریق استقبال از صهیونیست ها در مراکش را نخواهند داد.

از سوی دیگر “گروه کار ملی برای فلسطین” (مجموعه العمل الوطنی من اجل فلسطین) این اقدام را به مثابه انگیزش مراکشی در خانه خود دانست.

در ضمن این کنفرانس روز دوشنبه هفته گذشته کارهای خود در شهر مراکش را از سر گرفت و تا روز ۱۸ ماه کنونی ادامه خواهد یافت. جالب توجه اینکه پذیرش اسرائیل در این کنفرانس و بالا بردن پرجم اسرائیل اعتراضاتی در مناطق گوناگونی با مشارکت سازمان های حقوقی و شهروندی و فعالان سیاسی در پی داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *