ایجاد بزرگ‌ترین مقبره داعش در ولایت صلاح الدین عراق

عدی الخدران، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی در عراق اعلام کرده است که گروه تروریستی داعش بزرگ‌ترین مقبره را برای عناصر خود در شرق ولایت صلاح‌الدین این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از «السومریه‌نیوز»، این مقبره در منطقه «الفتحه» نزدیک چاه‌های نفتی «علاس» و «العجیل» در شرق صلاح‌الدین ایجاد شده است.

فرماندهان الحشد الشعبی گفته است که اطلاعاتی داریم که تأکید می‌کند که در این مقبره اکنون ۱۵۰ تا ۲۰۰ قبر وجود دارد که بعضی از آنها متعلق به سرکرده‌های عرب و بیگانه این گروه است.

الخدران افزود: داعش این مقبره را پس از آن ایجاد کرد که بیشترین تلفات جانی را در جریان حملات خود به چاه‌های نفتی علاس و العجیل متحمل شد؛ این گروه تروریستی، طی ماه‌های اخیر بیش از ۳۰ بار تلاش کرد این دو چاه نفتی را تحت کنترل خود درآورد، ولی در همه این حملات شکست خورد و تلفات مادی و جانی زیاد متحمل شد.

الخدران تصریح کرد: الفتحه اکنون به مرکز اصلی فعالیت‌های داعش تبدیل شده است ولی نیروهای مسلح و الحشد الشعبی توانسته‌اند بسیاری از حملات داعش را، که تلاش می‌کرد وارد مناطق و روستاهای آزادشده در شرق صلاح‌الدین بشود ناکام بگذارند.

طبق این گزارش، الفتحه یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در صلاح‌الدین عراق محسوب می‌شود و از همین منطقه بیشتر حملات این گروه تروریستی به چاه‌های علاس و العجیل در شرق صلاح‌الدین صورت می‌گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *