گروه تروریستی طالبان خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شده اند

رهبر گروه تروریستی طالب گفته است که اگر آمریکا خواستاز برقراری صلح در افغانستان است باید به صورت مستقم با ما مذاکره کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ملاهیبت الله آخندزاده، رهبر گروه تروریستی طالبان در پیامی که به مناسبت عید نشر کرده گفته است که مقامات آمریکایی همواره به زور متوسل می شود که این کارشان اشتباه بوده و در هر جایی نتیجه نمی دهد و مشکلات افغانستان باید از راه مذاکره حل شود.

ملاهیبت الله در پیام خود، بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرده و گفته است که گروه آنان برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان تلاش می‌کند.

در همین حال عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی در پیوند به این مورد می گوید که پیام اخیر رهبر طالبان و خواست این گروه برای مذاکره با آمریکا، نشان می دهد که گروه طالبان استقلال ندارد.

قابل یاد آوری است که گروه تروریستی طالبان پیش از این نیز خواستار مذاکره مستقم با آمریکا شده بود که آمریکا آن را نپذیرفته بود و حکومت افغانستان نیز خواستار گفت‌وگوی صلح به رهبری افغانستان شده بود.

این درحالی است که آتش‌بس موقت حکومت افغانستان با طالبان روز گذشته آغاز شد، اما همزمان با آن شماری از ولایات کشور دیروز شاهد درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و این گروه بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *