نی؛ ارگ به اهانت که به خبرنگاران قندهار شده باید معذرت بخواهد

دفتر رسانه‌ای نی با نشر خبر نامه‌ای در پیوند به اجازه ندادن خبرنگاران مبنی بر پوشش سخنرانی رییس جمهور در سفرش به  قندهار گفته است که هیچ شخص و نهادی حق ندارد مانع تصویر برداری خبرنگاران و رسانه ها شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرنگاران محلی قندهار گزارش داده اند در پی سفر رییس جمهور به آن ولایت آنان هفت ساعت قبل برای پوشش سخنرانی غنی خواسته شده بودند، اما پس از رسیدن رییس جمهور گروه مطبوعاتی ارگ و محافظان خاص رییس جمهور به خبرنگاران اجازه تصویر برداری و پوشش سخنرانی رییس جمهور را ندادند.

در خبرنامه ای نی آمده است که خبرنگاران محلی قندهار این برخورد ارگ را بی‌احترامی و اهانت به جامعه‌ای خبرنگاری دانسته و خواهان اعاده حیثیت هستند.

ارگ در پاسخ با اعتراضات خبرنگاران گفت که هیات امنای خرقه مبارک نخواستند که تصویر برداری شود اما خبرنگاران قندهار می‌گویند قبل از این هیچ ممانعتی برای تصویربرداری از خرقه مبارک وجود نداشت.

نی در پیوند به این اظهارات ارگ گفته است که عکس های منتشر شده از سخنرانی رییس جمهور در خرقه‌ی مبارک، نشان می‌دهد که برای تصویر برداران شخصی رییس جمهور ممانعت وجود نداشته است، که این با آنچه ارگ ریاست جمهوری مبنی بر اجازه ندادن از سوی امنای خرقه مبارک می‌گوید در تضاد است.

در همین حال نی خواستار وضاحت ارگ در پیوند به این مورد و گفته که نسبت به اهانتی که به خبرنگاران قندهار شده است باید معذرت بخواهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *