کشته و زخمی شدن ۲۱ تروریست طالب و در فاریاب

مقامات محلی فاریاب خبر داده اند که در درگیری روز گذشته(۲۲جوزا) گروه تروریستی طالبان با نظامیان کشور در ولسوالی شیرین تگاب این ولایت ۸ تروریست طالب کشته شده و ۱۳ تن دیگر شان زخمی شده است.

به گزارش خبرگزاری خارومیانه، سید سراج الدین ولسوال شیرین تگاب ولایت فاریاب گفت که در جنگ بین گروه طالبان و نیروی های دولتی روزگذشته در روستای شش تپه ولسوالی شیرین تگاب، ۸ طالب و یک سرباز اردوی ملی کشته شده، ۱۳ طالب و  دو سرباز اردو زخم برداشته است.

ولسوال شیرین تگاب می افزاید که یک تانک نیروی های دولتی تخریب گردید و قوای که به جانب ولسوالی خواجه سبزپوش روان بودند نتوانستند عبور کنند، و اکنون بر اساس فرمان رییس جمهور که از ۲۷ رمضان تا پنجم عید آتش بس اعلان شده، در مدافعه قرار دارند.

اما حقیار، فرمانده نظامی طالبان در شیرین تگاب می گوید که مانع عبور قطار بزرگ دولت شدند، تلفات سنگین به نیروهاى دولتى وارد کردند، دو تانک را حریق ساختند و پنج طالب نیز زخم برداشته است.

در همین حال عملیات ایثار پنج در حدود ۱۰ روز پیش بخاطر پاکسازی گروه طالبان در بزرگ راه میمنه _ مزار به راه انداخته شده بود از دو ولسوالی فاریاب گذشته اکنون به ولسوالی شیرین تگاب رسیده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *