ممانعت از حضور خبرنگاران در برنامه رئیس جمهور در پکتیکا

خبرنگاران، اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی اجازه حضور در نشست رئیس جمهور غنی در پکتیکا را نداشته و نسبت به این موضوع اعتراض کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، صبح امروز (۱۲میزان) به شهر شرن، مرکز ولایت پکتیکا رفت؛ اما به خبرنگاران و اعضای شورای ولایتی اجازه حضور در برنامه وی داده نشده است.

افسرخان سلیمان‌ خان، عضو شورای ولایتی پکتیکا در اعتراض به این اقدام مسوولان، دهانش را بسته و با شماری از خبرنگاران دست به اعتراض زده است.

وی گفته است که اجازه ورود در نشستی که رئیس جمهور در آن حضور دارد، برایش داده نشده است و افراد به صورت فرمایشی در نشست دعوت شده و به اشخاصی که درد مردم را می دانند، اجازه حضور نیافته اند.

در عین حال، شماری از خبرنگاران محلی نیز اجازه ورود به نشست رئیس جمهور غنی با مقام ‌های محلی پکتیکا را نداشتند و در اعتراض به این اقدام، همراه با شماری از باشندگان پکتیکا، در چهارراهی نجیب ‌الله در شهر شرن، تجمع کرده‌ و این چهارراه را بسته ‌اند.

در عین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری در حساب توئیتر خود نگاشته است که از مشکل ناشی از عدم حضور خبرنگاران در پکتیکا آگاه است.

وی گفته است که این موضوع را با دفتر ولایت پکتیکا پیگیری خواهد کرد تا از تکرار آن در آینده جلوگیری شود.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که در نشست رئیس جمهور در ولایت غزنی نیز بخش مطبوعات ریاست جمهوری از نشر گفته های رئیس شورای ولایتی این ولایت در صفحات رسمی مربوطه، خودداری کرده بودند.

همچنین در این نشست، به شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی اجازه حضور در نشست داده نشده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *