پیروزی حزب الله و متحدانش در انتخابات خشم عربستان و رژیم اسرائیل برانگیخت

رسانه های لبنانی از قطعی شدن پیروزی حزب الله و جنش امل در انتخابات پارلمانی این کشور خبر داده اند که واکنش سعودی ها و اسرایئلی ها در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه رسانه ها لبنانی از بیروت گزارش داده اند نتایج بدست آمده از انتخابات پارلمانی این کشور تا هنوز قطعی نشده است اما میتوان به صراحت پیش بینی کرد که حزب الله و متحدانش اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان لبنان را به خود اختصاص داده اند.

متحدان حزب الله و جنبش امل که از سوی گروه های سنی ومسیحی حمایت شده توانستند در این انتخابات پیروز گردند و میتوان گفت که این گروه قدرت زیادی را در این انتخابات همراه با خود داشتند.

در ادامه گزارش آمده است که درعین حال دومین قدرتی که در انتخابات لبنان پیش رو گردید حزب نیروهای لبنانی است که توانستند ۱۵ کرسی مجلس از کرسی ها مسیحیان را در ۱۴ حوزه کسب کنند.

رسانه ها گزارش داده اند که حالا میتوان در مورد اوضاع تازه مجلس نمایندگان لبنان صحبت کنیم و میتوانیم از تقویت برخی گروه و تضعیف برخی دیگری حرف زد.

در حال حاضر پیروزی حزب الله و متحدانش در انتخابات پارلمانی در حالی  قطعی شده است که واکنش های مخالفان این کشور از جمله عربستان و اسرائیل را برانگیخته است.

وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به پیروزی حزب الله در توئیتر خود چنین نوشت برای ما حزب الله و با لبنان برابر است و ما انتظار این پیروزی را داشتیم برای رژیم اسرائیل فرقی میان لبنان و حزب الله وجود ندارد و هر اتفاقی که بی افتد ما لبنان را مسوول آن میدانیم.

همزمان با واکنش رژیم اسرائیل سعودی ها نیز از پیروزی حزب الله در انتخابات پارلمانی خشم گین شدند.

رسانه های عربستان پس از اعلام نتایج احتمالی پیروزی حزب الله ومتحدانش در انتخابات در گزارش های اقدام به فحاشی و خالی نمودن جام خشم خود علیه حزب الله و ایران شدند و سعودی ها حزب الله اولین برنده جشن دیموکراتیک در لبنان می دانند.

عربستان در حالی از پیروزی حزب الله و جنبش امل خشمگین هستند که حزب الله را به تجهیز گروه‌های مسلح در گوشه و کنار دنیا متهم کرده و مدعی شده که حزب‌الله به دنبال انتشار شایعه در آفریقا و ایجاد بی‌ثباتی در کشورهای عربی و کشورهای خلیج فارس است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *