صفوی: آمریکا به دنبال انتقال داعش به افغانستان است

یک مقام امنیتی ایران در مجلس مراسم سالروز تاسیس سپاه انصار المهدی که صبح امروز دوشنبه ۱۷ ثور برگزار گردید بیان کرد که آمریکا پس از شکست در کشورهای خاورمیانه به دنبال انتقال گروه تروریستی داعش به افغانستان است.

سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوی ایران، که در مراسم سالروز تاسیس سپاه انصار المهدی اشتراک کرده بود با اشاره بر اینکه آمریکا با وجود شکست در خاورمیانه  مجبور به عقب نشینی درغرب آسیا شد و ما اسناد و شواهدی داریم که نشان میدهد آمریکا پس از شکست گروه تروریستی داعش در سوریه وعراق در پی انتقال آن به افغانستان است.

او افزود که به آمریکای‌ها میگویم که با مردم ایران در نیفتید و خود را درگیر این کشور نکنید  ما به کمک ملت بزرگ ایران با رهبری بزرگان این کشور مانع برگشتن و سلطه دوباره آمریکا بر این کشور خواهیم شد.

این مقام نظامی کشور ایران با اشاره به اخطار آمریکا در مورد بیرون شدن از برجام افزود که آمریکا این تصمیم را در حالی گرفته است که از ائتلاف کشورهای ایران، روسیه و حزب الله لبنان در سوریه شکست خورده  و ایران توانسته است که نقشه های آنها در منطقه را با شکست مواجه بسازد و طبیعی است که  از دست ایران عصبانی باشند.

دسیتار و مشاور عالی فرماندهی کل قوای ایران، اضافه کرد که آمریکایی ها مجبور اند شرق فرات را تخلیه کنند زیرا آنها در زمانی که داعش با ۹۰ هزار تن عضو در خاک سوریه و عراق حضور داشتند از سوی ما شکست خوردند قسمیکه امروزه ۸۰ درصد خاک سوریه از وجود داعش پاکسازی شده است

صفوی تاکید کرد آمریکا مجبور است در غرب آسیا عقب نشینی کنند زیرا یک حکومت مستبد دارد و نمیتوانند امنیت منطقه را تامین کند و ایران هزینه زیادی برای تامین امنیت منقطه پرداخته است چون میخواهد صلح و امنیت را در منطقه بیاورد اما آمریکایی ها و اسرائیلی ها عامل و منتقل کننده ناامنی ها در منطقه است

او ادامه داد که باوجودی ایستادگی ۴۰ ساله ایران در برابر آمریکایی ها و انسجام ملی مقتدرانه این کشور در مقابل توطئه های سیاسی و اقتصادی این کشور هنوز هم آمریکایی ها و رژیم اسرائیل مانع تبدیل شدن ایران به قدرت اول در منطقه میشوند در حالیکه در گروه تحقیقاتی آمریکایی ها مانند موسسه رنده آمده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی از عربستان سعودی خبری نیست و ایران قدرت اول منطقه خواهد شد.

این مقام ایران در حالی آمریکا را متهم به انتقال گروه ترویستی داعش به افغانستان می‌کند که مقامات کشور روسیه نیز از پرواز چرخبال‌های مشکوک در شمال کشور ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که آمریکا به دنبال نا امن سازی آسیای مرکزی است.

همچنان رییس جمهور پشین افغانستان حامد کرزی نیز سیاست‌های آمریکا را نقد کرده است و گفته است که در امر مبارزه با تروریسم آمریکا شکست خورده است و حضور و قدرتمند شدن گروه تروریستی داعش را در افغانستان در حضور آمریکا سوال برانگیز خوانده است.

این در حالیست که وزارت دفاع افغانستان این اتهام های کشور روسیه را مبنی بر انتقال داعش توسط چرخبال‌های مشکوک رد کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *