ابوبکر بغدادی زنده است و فقط با سه نفر رفت و آمد دارد

رئیس دفتر اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت داخله عراق از زنده بودن ابوبکرالبغدادی خبر داده گفته است که سرکرده گروه تروریستی داعش در شهر دیر الزور سوریه پنهان شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ابوعلی البصری روز گذشته در گفتگو با فاکس نیوز، اظهار داشت که اطلاعات تازه بدست آمده در مورد سرکرده گروه تروریستی داعش نشان میدهد که ابوبکرالبغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در قید حیات بوده و در شهرک حجین سوریه واقع در مرزهای سوریه و عراق در شهر دیر الزور بودباش دارد.

البصری اظهار داشت که قرار با استفاده از این اطلاعات عملیات چند جانبه از سوی ایران، روسیه و سوریه آغاز شود.

از سوی هم یحیی رسول سخنگوی وزارت دفاع عراق بیان کرد برای پیداکردن و یا سر نخ دادن در مورد مخفیگاه البغدادی ۲۵ میلیون دالر جایزه تعین شده است و این سرکرده گروه تروریستی داعش برای پنهان ماندن ممکن است در شرق رود فرات بماند یا در حال حاضر در شهرک الشدادی سوریه حضور داشته باشد و برای البغدادی مخفی شدن در صحرای سوریه کار دشواری نیست.

درعین حال هشام الهاشمی عضو کمیته آشتی ملی عراق وپژوهشگر مسایل افراطگرایی دولت عراق اشاره کرد که تحرکات ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۷ به صورت مشخص زمانی که در شهر نینوا عراق در نزدیکی موصل حضور داشت تحت نظارت قرارگرفته بود.

الهاشمی اضافه کرد که با بعضی از هم گروه ها این سرکرده گروه تروریستی داعش که اورا به درستی میشناختند صحبت نمودیم آنها گفته اند که رهبرشان هیچ گاه با موتر یا محافظ شخصی گشت و گزار نمیکند بلکه او تنها با سه شخص پسر، داماد و دوستش اش رفت و آمد میکند.

خبر افشای مخفیگاه ابوبکر البغدادی در حالی پخش گردید که چندی قبل دادستانی کل عراق از زبان متهم مرتبط به گروه ترویستی داعش گفته بود که سرکرده گروه تروریستی داعش زنده بوده و شخص متهم بار ها با او ملاقات داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *