حاضر نشدن شرکت قرار دادی بخاطر آغاز کار بازسازی بند برق نساجی پلخمری

با آن که کار بازسازی بند برق نساجی پلخمری از سوی وزارت انرژی و آب با جانب یک شرکت شخصی قرار داد گردیده است؛ اما این شرکت به نام “پرومونتاژ” تا کنون غرض آغاز کار حاضر نگردیده است.

غلام قادر ریس شرکت نساجی افغان پلخمری در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، اسناد قرار داد بازسای این بند برق از سوی وزارت انرژی و آب ۱۵ روز پیش به این ریاست فرستاده شده و شرکت قرار دادی نیز معرفی گردیده است؛ با وجود این همه تا کنون شرکت قرار دادی برای آغاز کار حاضر نگردیده است.

ریس شرکت نساجی افغان پلخمری می‌گوید، در حال حاضر با توجه بر سطح پایان آب زمان خوبی برای ترمیم این بند برق است و در صورت تعلل با رسیدن فصل بهار و آب‌خیزی تا زمستان سال آینده کار ممکن نخواهد بود.

وی از وزارت انرژی و آب می‌خواهد که هر چه زودتر شرکت قرار دادی را به بغلان بفرستد.

بند برق نساجی افغان پلخمری که در حال حاضر قابلیت تولید ۱.۵ میگاوات برق را دارد، ۸۰ سال پیش از سوی کشور آلمان اعمار شده است. به گفته مسؤلان این ریاست، بخش های از بند برق تخریب و وسایل تخنیکی آن از کار افتاده و یا هم استهلاک  گردیده است.

محمد مومن باشنده شهر پلخمری ولایت بغلان که از بند برق نساجی استفاده می‌کند می‌گوید، دولت باید برای فعال نگهداشتن مراکز تولیدات داخلی در کشور بیشتر از هر چیز دیگر توجه داشته باشد.

اجمل شهروند دیگر پلخمری نیز به این باور است که اگر حکومت در ترمیم و فعال نگهداشتن بندهای برق شهر پلخمری توجه داشته باشد، نیازمندی مردم به برق وارداتی رفع خواهد شد.

به گفته مسؤلان ریاست نساجی افغان پلخمری این بند برق که به عنوان بند آب‌گردان نیز عمل می‌کند، یک‌صد هزار هکتار زمین رراعتی از آن نیز آبیاری می‌گردد.

محراب الدین براهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *