مارک زاکربرگ اشتباه خود را پذیرفت؛ اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر فیسبک مورد سوءاستفاده قرار گرفته است

مارک زاکربرگ، رئیس اجرایی فیسبک در آستانه حضورش در جلسه ‌استماعیه کانگرس ایالات متحده امریکا اظهار داشت که این شبکه آنلاین اقدامات کافی برای حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران انجام نداده است و او شخصاَ تقصیر را به دوش می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فیسبک خودش گفته است که حدود ۸۷ میلیون کاربر از این امر متاثر شده اند و اطلاعات شان مورد سوءاستفاده قرار گرفته ست و در این مورد مارک گفته است که این اشتباه من بود، و من متاسفم. من با فیسبک شروع کردم، من آن را به پیش می‌برم و من مسئول چیزهایی هستم که در آن اتفاق می‌افتد.

همچنان کامبریج انالیتیکا استفاده از اطلاعات شخصی کاربران فیسبوک را رد کرد بعد از آن که افشا شد شرکت مشورتی سیاسی کامبریج انالیتیکا به اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر که اکثر شان امریکایی بوده اند دسترسی یافته است، فیسبک به بدترین بحران در ارتباط به محافظت از حریم خصوصی در تاریخ ۱۴ ساله‌اش مواجه شده است.

شرکت کامبریج انالیتیکا مستقر در لندن که ستاد انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ یکی از مشتریان‌اش بوده است، استفاده از اطلاعات شخصی این شمار از کاربران را رد کرده است.

این در حالیست که تعهد فیسبک به گرفتن اقدام‌های لازم زاکربرگ همچنین قول داده است که اقدام‌های لازم را روی دست می‌گیرد تا هیچ زمانی از اطلاعات شخصی کاربران توسط جانب سوم سوء استفاده صورت نگیرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *