سلب تابعیت شیخ عبدالله دقاق از سوی رژیم بحرین

رژیم بحرین در اقدامی تازه، تابعیت شیخ عبد الله الدقاق نماینده آیت الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور و دو تن دیگر را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پایگاه خبری شبکه اللؤلؤه در گزارشی آورده است که رژیم بحرین، شیخ عبدالله الدقاق، مدیر حوزه علمیه بحرینی های مقیم قُم را غیابی به اتهام فعالیت های تروریستی و تحریک به ناامنی به ۱۰ سال حبس و سلب تابعیت، محکوم کرد.

مقام های بحرین مدعی شده اند که سلب تابعیت علیه شهروندانی اعمال می شود که اخیرا به گروه های تروریستی پیوسته و به دنبال ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشور بوده اند.

این در حالی است که دادگاه جنایی بحرین پنجشنبه گذشته (۳۰مارچ ۲۰۱۷) عبدالامیر العرادی را به ۱۰سال حبس و سلب تابعیت و هانی شاکر را هم به تحمل ۱۵ سال حبس و سلب تابعیت محکوم کرده بود.

این احکام در حالی صادر می شود که دادگاه های بحرین صدور حکم های اعدام علیه شهروندان این کشور را تشدید کرده و تنها طی هفته گذشته پنج نفر به اعدام محکوم شده و تابعیت ۱۱ نفر دیگر لغو شده است.

سازمان های حقوق بین المللی معتقدند که مسوولان بحرینی از دستگاه قضایی و سلب تابعیت به عنوان ابزاری برای مجازات مخالفان در کشور استفاده می کنند و از این طریق در تلاش هستند، آنها را سرکوب کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *